Photo                 4

جوانان نخبه حوزه کتاب و کتابخوانی با هدف اتخاذ راهکارهای توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه کتابخوانی با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران دیدار کردند.

 تعدادی از جوانان نخبه حوزه کتاب و کتابخوانی در قالب اتاق فکر و مشاورین جوان، با مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران دیدار و گفت و گو کردند.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران ضمن ابراز خرسندی از حضور نوجوانان و جوانان، از نگاه و تلاش جوانان در جذب و ایجاد علاقمندی اقشار مختلف نسبت به کتابخوانی تقدیر کرد.

وی با اشاره به اینکه نخستین و بهترین دوست برای انسان کتاب است، اظهار کرد: حیات طیبه انسان با کتاب پربرکت می شود.

ولیپور، مازندران را استانی دانشگاهی و دارای پیشینه غنی فرهنگی عنوان کرد و گفت: استفاده از ایده های جدید و خلاقانه برای گسترش فرهنگ مطالعه با استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان ضروری است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به اینکه باید از پتانسیل نسل جوان در شاداب‌سازی کتابخانه های عمومی استفاده کرد، ادامه داد: باورمندی به جوانان را با برنامه‌ریزی درست در کتابخانه‌های عمومی اجرایی کنیم.

وی بر استمرار پویایی کتابخانه های عمومی با استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان تاکید کرد و گفت: باید از تجریبات نیروهای جوان فعال در نهادهای فرهنگی استفاده بهتری صورت پذیرد چرا که به فرموده مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، امید همه به جوانان است و از ظرفیت عظیم نسل جوان با ایده های جدید و خلاقانه برای گسترش فرهنگ مطالعه استفاده می‌کنیم.

ولیپور بیان کرد: مردم فهیم استان دارای فرهنگی غنی بوده و مطمئنا مروج کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان و استان خواهند بود.

گفتنی است در پایان این دیدار جوانان فعال حوزه کتاب و کتابخوانی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.