Photo                 1

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از راه اندازی پویش هرشهروند یک کتابخوان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: برای اینکه بتوانیم بسیاری از مشکلات را با علم و دانایی حل کنیم و نه سلیقه و ذائقه شخصیمان باید با کتاب دوست و همنشین باشیم.

 با حضور آرزو ولیپور ، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، معصومی رئیس حوزه هنری استان، علوی قایم مقام ارشاد و سایر مدیران دستگاههای فرهنگی استان ، از منتخبین نخستین جشنواره نسیم قدر در  شهرستان قایمشهر تقدیر شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی در این مراسم ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران این جشنواره افزود؛ معتقدم پیوند با کتاب و دانایی راه برون رفت بسیاری از مشکلات و روزمرگی است.

ولیپور افزود: در جشنواره نسیم قدر، استقبال مردم استان از حوزه کتابخوانی و مشارکتشان بسیار ستودنی بوده است، همه با هم تلاش کنیم تا مردم لذت دانستن و حلاوت مطالعه را در زندگی شان حس کنند.این مهم‌ترین وظیفه ما مدیران فرهنگی است.

وی بیان کرد: از چند ماه گذشته پیرو برگزاری این جشنواره پیشنهاد تعامل دوسویه در حوزه کتابخوانی را دریافت کرده و استقبال کردیم و جشنواره نسیم قدر را با جشنواره کتابخوانی رضوی تلفیق کردیم که خروجی خوبی داشت‌.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران افزود: در شرایط کرونا که اکثر جشنواره‌ها متوقف شده بود کرونا برای کتاب‌خوان‌ها یک فرصت بود با شعار در خانه بمانیم نمایش هنر بانوان هنرمند را در فضای مجازی را شاهد بودیم ولی اینکه چقدر در خانه کتاب می خوانند مهم است.

ولیپور تاکید کرد: جالب است بدانید که طی پویش کتاب‌خوانی در مدت دو ماه ۵ هزار ویدئوی یک دقیقه‌ای را از سراسر کشور دریافت کردیم که مردم به معرفی کتاب‌هایی پرداختند که در خانه داشتند‌.

وی از راه اندازی پویش هرشهروند یک کتابخوان در آینده ای نزدیک خبر داد و اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم بسیاری از مشکلات را با علم و دانایی حل کنیم و نه سلیقه و ذائقه شخصیمان باید با کتاب دوست و همنشین باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران عنوان کرد: مردم باید با کتابخانه‌های جامعه و خانه خود رفیق باشند؛ کتابخانه نباید صرفا جایی برای جانمایی کتب ویترینی و لوکس باشد. جامعه ای بالنده و پویا خواهد بود که کتاب دوست مهربان مردم آن جامعه باشد.