Photo                 2

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران خواستار ارائه برنامه‌های فرهنگی جدید کتابداران در دوران کرونا توسط کتابخانه‌های عمومی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شد.

جلسه شورای اداری روسای ادارات کتابخانه های عمومی مازندران صبح امروز 13 دی ماه با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، معاونین و کارشناسان اداره کل با حضور روسا در دفتر شهرستان ها به صورت مجازی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در این جلسه ضمن گرامیداشت اولین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: ویژه برنامه‌های متعددی در فضای مجازی به مناسبت سالگرد سردار دلها توسط کتابخانه های عمومی استان برگزار شده است.

آرزو ولیپور بیان کرد: سپهبد شهید قاسم سلیمانی با شهادت خود مکتبی جدید به روی نسل جوان و نوجوان گشود. بر همه فرض است راه و مرام این شهید عزیز را در تمام عرصه های زندگی سرلوحه قرار دهیم و برای تحقق آرمانهایی که خون این شهید و شهدای بسیاری به پای آن ریخته شده، کمر همت ببندیم.

وی خواستار ارائه برنامه های فرهنگی جدید در دوران کرونا در کتابخانه های عمومی شد و افزود: روسای کتابخانه ها پیگیر نیم درصد شهرداری ها باشند تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم.

ولیپور بیان کرد: کتابداران با تدبیر مناسب و ایده های خلاقانه توانستند در ایام کرونایی با تولید برنامه های ارزنده کتابخوانی در فضای مجازی تهدید را به فرصت تبدیل کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: در بحث کرونا یکی از دستگاه هایی که سریع خود را با شرایط منطبق کرد و از اسفند ماه شروع به برنامه ریزی در بستر فضای مجازی کرد، اداره کل کتابخانه های عمومی  بود که با حضور کتابداران فعال و مسئول، کلاس های متنوع فرهنگی و آموزشی را  در بستر فضای مجازی برای علاقمندان برگزار کرد.

در ابتدای این جلسه معاونین و روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان های مازندران به بیان نقطه نظرات و گزارش روند اقدامات پرداختند.