648701ca74124e2c92ef3aabdfdb1ee9

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم در کنار کتابخانه سازی کتاب خوان زیاد داشته باشیم، گفت: ترویج کتاب و کتابخوانی کار مهمی است و کتاب‌ها را به خانه مردم ببریم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران به همراه معاونین و جمعی از کارکنان ستادی اداره کل کتابخانه های عمومی استان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار با آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار و گفت و گو کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در این دیدار اظهار کرد: هفته کتاب و کتابخوانی، فرصت ارزشمندی است برای بازتعریف کتاب و استفاده از کتاب و توصیف پدیده ای شگفت انگیز که منشا انتقال علوم و دانش ها و ارتقای فکر و اندیشه های ناب از نسلی به نسل دیگر و تحول اجتماعی جامعه انسانی است.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم در کنار کتابخانه سازی کتاب خوان زیاد داشته باشیم، افزود: ترویج کتاب و کتابخوانی کار مهمی است و در کنار آن هم باید از نویسندگان و ناشران حمایت شود.

وی ادامه داد: خانواده‌ها نقش مهمی در تشویق فرزندان به کتاب و کتابخوانی دارند و این موضوع با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی استان، به عنوان یکی از متولیان اصلی امر ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان، فعالیت فعالانه ای در این بخش دارد و اقدامات و کارهای مفیدی تاکنون انجام داده است.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: هدف از کتابخوانی افزایش آگاهی و اطلاعات عموم جامعه است که اکنون از طریق منابع چاپی و مکتوب و نیز منابع دیجیتال و الکترونیکی قابل دسترس است.

وی خواستار ارائه شیوه های جدید برای سوق دادن جوانان به مطالعه شد و گفت: گسترش شبکه های مختلف اجتماعی و اینترنت در برخی خانواده ها نباید فرصت مطالعه و کتابخوانی را از آنها سلب کند.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران نیز در این دیدار ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار، از حمایت‌های  نماینده ولی فقیه در مازندران در حوزه ترویج کتابخوانی قدردانی کرد.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد یکساله کتابخانه های عمومی استان، از کسب رتبه نخست مازندران در بخش کتابخانه سازی خبر داد.

ولیپور اظهار داشت: امید است با اهتمام خانواده ها، هدف گذاری صحیح و برنامه ریزی منسجم کتابخانه های عمومی و حمایت دستگاه های در آینده نزدیک شاهد توسعه و تعمیق فرهنگ کتابخوانی باشیم و این امر به عنوان یک مطالبه عمومی در جامعه مطرح شود.