IMG 0910 1

مدیر مجمع عالی نخبگان استان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران دیدار و گفت وگو کرد.

 احمد زیارلاریمی مدیر مرکز مجمع عالی نخبگان استان مازندران صبح امروز 27 آبان ماه در چهارمین روز هفته کتاب و کتابخوانی با آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران دیدار کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در این دیدار بر ضرورت ایجاد پیوند عمیق بین کتابخانه‌های عمومی و نخبگان تاکید کرد و افزود: کتابخانه‌های عمومی پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی هستند که با هدف انس با کتاب و ترویج کتابخوانی، خدمات متنوعی را برای تمامی اقشار ارائه می‌دهند.

ولیپور تصریح کرد: رسیدن به درجه نخبگی، رابطه مستقیمی با مطالعه و آگاهی دارد و کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و ایجاد دسترسی به منابع خواندنی، زمینه پرورش نخبگان را فراهم کنند.

مدیر مرکز مجمع عالی نخبگان استان مازندران نیز خواستار توسعه همکاری ها در جهت ترویج کتابخوانی شد و بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی از نهادهای نخبه پرور بوده و انس با کتاب و کتابخوانی پیش شرط نخبگی است.

احمد زیارلاریمی با اشاره به اینکه طبق سند چشم‌انداز 1404 دغدغه مهاجرت نخبگان و فرار مغزها از دلایل اصلی تشکیل سازمان مردم‌نهاد مجمع عالی نخبگان توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، گفت: جوانه‌های بالندگی به دست نخبگان و فرهیختگان هر جامعه شکوفا خواهد شد.

در ادامه، درخصوص انعقاد تفاهم‌نامه بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران و مجمع عالی نخبگان استان ، خدمات متقابل، کارگاه‌های آموزشی مشارکتی، مسابقات کتابخوانی و ... تبادل نظر شد.