91937 325

نماینده مردم نور و محمودآباد درمجلس شورای اسلامی با صدور پیامی، روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را تبریک گفت.

 سعید فرزانه نماینده محترم مردم نور و محمودآباد درمجلس شورای اسلامی به مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و روز گرامیداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» پیامی صادر کرد.

در متن پیام آمده است:
"بسمه تعالی"
مقام معظم رهبری
:
«جای کتاب را هیچ چیزی پر نمی کندکتاب را باید ترویج کرد... مردم باید به کتابخوانی عادت کنند و کتاب وارد زندگی بشود».

کتاب، همچون خورشید، فضای زندگی را روشن می کند و بر همگان نور، شور و گرما می بخشد. در پرتو کتاب است که شکوفایی، سرسبزی و بالندگی فرهنگ دینی ما به اوج می رسد. کتاب، والاترین جایگاه را در گستره های فردی و اجتماعی داراست که بر اندیشه ها و دل ها می درخشد و پیوسته بر زندگانی نورافشانی خواهد کرد.

لحظه ای نشستن در کتابخانه، حضور در محضر اندیشمندان قرون و فرزانگان زمان است. کتابخانه، معبد اهل علم و محراب پاک دانشجویی و علم آموزی است. هرکه از کتاب و مطالعه بیگانه است، غریب و بی مونس است.

پایین بودن سطح مطالعه در کشور ما ناشی از ناآشنایی و عادت نداشتن به مطالعه از دوران کودکی است. ما می توانیم مطمئن باشیم چنانچه فرزندانمان از کودکی شوق به خواندن پیدا کنند و انگیزه مطالعه کردن در آنان به وجود آید و مطالعه کردن را جزئی از زندگی خود بدانند، بدون شک در هر دوره از زندگی خود به هر طریق که شده مواد و مطالب موردنیاز را بدست آورده و مطالعه می کنند. باید تلاش کنیم تا کتاب و کتابخوانی به ارزشی بالا در جامعه تبدیل شود و در این راه توسعه مراکز فرهنگی و کتابخانه ها باید مورد توجه قرار گیرد.

بر خود لازم میدانم این هفته فرخنده را بر کتابداران عزیز و اصحاب اهل قلم، فرهنگ و دانایی تبریک و تهنیت عرض  نموده، از خداوند منان توفیق دوام خدمت در این راه پرفضیلت را آرزومندم.