کبری فیضی مدیر قرارگاه جهادی امام رضا در منطقه ۱۹ تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره فعالیت‌های این گروه جهادی گفت: قرارگاه جهادی امام رضا پنج سال است که فعالیت خود را در سطح استان‌های مختلف کشور به ویژه استان تهران و مناطق محروم حاشیه شهر به صورت منطقه‌ای و محله به محله آغاز کرده و هر محل نیز دارای یک مسئول جهادی برای رسیدگی به امور است.

وی افزود: این گروه جهادی کمک‌ها و اقدامات خود را از طریق سامانه «سایه» به انجام می‌رساند بدین ترتیب خیرین از طریق سامانه سایه وارد سایت شده و کمک‌های خود را به نیازمندان شناسایی شده توسط مجموعه اعطا می‌کنند و کمک‌ها نیز مستقیماً به دست نیازمندان می‌رسد.

وی در خصوص حضور یکی از نمایندگان مجلس در خلال اقدامات جهادی این گروه نیز عنوان کرد: اخیراً نیز خانم فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس و نماینده مردم تهران نیز به منظور رسیدگی به مشکلات حاشیه نشینان، به چندین منطقه کم برخوردار حاشیه شهر آمدند. در جلسه‌ای به منظور ارائه راهکار برای رسیدگی به آسیب‌ها، مشکلات و معضلات این مناطق کمبودهای مردم مطرح شد و قرار است با همکاری‌های ایشان برای حل مشکلات مردم اقداماتی انجام شود.

وی درباره محور این اقدامات نیز عنوان کرد: تاکید خانم قاسم‌پور بر لزوم رسیدگی به مشکلات بهداشتی و درمانی زنان، اشتغال‌زایی و کاهش محرومیت بود و امیدواریم بتوانیم این موارد را حل کنیم.

مدیر قرارگاه جهادی امام رضا در منطقه ۱۹ تهران درباره محورهای فعالیت این قرارگاه جهادی اظهار داشت: قرارگاه در اعیاد و مناسبت‌های مختلف توزیع بسته‌های ارزاق، غذایی، غذا و گوشت گرم در مناطق و محلات مختلف را انجام می‌دهد. به علاوه توزیع لوازم‌التحریر در ابتدای شروع هر سال تحصیلی و توزیع بسته‌های معیشتی و غذایی در اعیاد، عید نوروز و ماه رمضان از جمله اقداماتی است که به صورت ثابت انجام می‌شود.

فیضی در خصوص کمک به ازدواج جوانان نیز عنوان کرد: جمع آوری جهیزیه و توزیع آن میان نیازمندان محلات بر اساس اولویت نیازمندان نیز از جمله دیگر اقداماتی است که توسط این گروه انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها در منطقه ۱۹ در هفته دو بار توزیع غذای گرم از ۵۰ تا ۳۰۰ پرس غذا، دو بار در هفته توزیع گوشت و مرغ تازه و یک بار در هفته توزیع بسته‌های معیشتی از ۳۰ الی ۲۰۰ بسته انجام می‌شود. این اقدامات در مناطق مختلف نیز به صورت موازی انجام می‌شود.

مدیر قرارگاه جهادی امام رضا در منطقه ۱۹ در خصوص اقدامات این گروه در ایام کرونا نیز تصریح کرد: با شروع کرونا نیز با کمک خیری، مددجویان و کسانی که در ایام کرونا شغل خود را از دست داده و آسیب دیده بودند، اقدام به تولید و بسته بندی ماسک و اقلام بهداشتی کردیم. این امر منجر به توزیع این اقلام میان نیازمندان و همچنین اشتغالزایی و ایجاد درآمد برای آسیب دیدگان از کرونا شد.

فیضی ادامه داد: علاوه بر ارائه خدمات درمانی در مناطق محروم از جمله کوره‌های آجرپزی، مناطق اسماعیل آباد و غیره همچنین برگزاری اردوهای جهادی در سراسر کشور همواره انجام می‌شود.