فاطمه نام آور راد مدیرعامل بنیاد بین المللی صلوات در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اقدامات این مجموعه خیریه گفت: مجموعه بنیاد صلوات یک نهاد مردمی است که از ۱۰ سال پیش تاکنون فعالیت خود را آغاز کرده و در زمینه‌های فرهنگی، مذهبی، هنری، اجتماعی و غیره فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه بنیاد صلوات دارای بیش از ۱۰۰ هزار عضو و خیر است، افزود: این مجموعه به همت خیرین فعال است و ازجمله مهمترین اقدامات ثابت ما تهیه جهیزیه برای نیازمندان، سرپرستی ایتام، ساخت مسجد و مدرسه در نقاط محروم، اعزام زائر اولی‌ها به مراکز زیارتی و توزیع بسته‌های ارزاق میان خانواده‌های محروم است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی صلوات در خصوص تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیز توضیح داد: تهیه جهیزیه از برنامه‌های ثابت و ماهانه ماست و هر ماه حدود ۲۰ الی ۳۰ جهیزیه میان خانواده‌های نیازمند و شناسایی شده در سطح کشور توزیع می‌شود. این ماه نیز در روز ۱۷ ربیع‌الاول و به مناسبت ولادت پیامبر اکرم سلام الله علیها ۳۲ جهیزیه میان زوج‌های جوانی که چندین سال به دلیل عدم امکان تهیه جهیزیه در انتظار ازدواج بودند، توزیع شد.

3594428

 

نام آور راد با اشاره بر اشتغالزایی و کارآفرینی برای نیازمندان نیز عنوان کرد: یکی از رویکردهای اصلی ما کارآفرینی به ویژه توانمندسازی افراد نیازمند است. در همین راستا نیز با شناسایی این افراد به آنها وام اشتغال‌زایی اعطا می‌شود و فرآیند کارآفرینی و توانمندسازی آنها برای کسب درآمد شخصی انجام می‌شود. در مرحله بعدی نیز بازارهای فروش محصولات آنها تأمین می‌شود و به طور کلی نیازمندان از مرحله کارآفرینی و توانمندسازی تا رسیدن به درآمد پایدار مورد حمایت مجموعه ما قرار می‌گیرند.

وی افزود: در این زمینه زنان بی سرپرست و سرپرست خانوار در اولویت توانمندسازی ما قرار دارند و تاکنون نیز مشاغل فراوانی در سطح کشور ایجاد شده است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی صلوات ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های ماهانه و ثابت ما شناسایی ایتام، سرپرستی و حمایت مالی از آنهاست. این امر به صورت ماهانه انجام می‌شود و هر ماه تعدادی از این کودکان شناسایی و مورد حمایت مالی ما قرار می‌گیرند.

نام آور راد در خصوص دیگر اقدامات این مجموعه توضیح داد: اعزام زائر اولی‌ها به بقاع متبرکه از جمله مشهد، قم و جمکران، ساخت مسجد و مدرسه در نقاط محروم کشور با کمک خیرین از دیگر اقدامات این مجموعه است.

وی در خصوص اقدامات بنیاد صلوات در ایام کرونا نیز عنوان کرد: از ابتدای شروع کرونا پویش «هر خانه یک کارگاه تولید ماسک» را راه اندازی کردیم و به میزان بسیار زیادی ماسک و مواد ضدعفونی تولید کردیم. به طوری که به شمار زیادی از خانوارهای نیازمند در سراسر کشور کمک کردیم. به علاوه پس از فرمان مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از نیازمندان نیز در زمینه کمک معیشتی و توزیع بسته‌های ارزاق و معیشتی فعالیت کردیم و در طول این مدت بیش از ۱۰ هزار بسته ارزاق میان نیازمندان توزیع شده است.