محمد احمدیان با اشاره به اینکه زنان میانسال یکی از گروه‌هایی سنی هستند که تحت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه قرار دارند، اظهار کرد: از مجموع بانوان میانسال بررسی شده، یک هزار و 256 نفر مبتلا به کرونا بودند که تحت مراقبت‌های بهداشتی و خود مراقبتی قرار گرفتند و در مواردی که نیاز به بستری داشتند نیز به مراکز درمانی ارجاع شدند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده میانگین سنی ابتلا به کرونا در زنان 44 سال و در مردان میانسال 45.3 سال، است تصریح کرد: اگر چه شواهد ملی و بین‌المللی حاکی از آن است که در همه گیری کرونا، مردان بیشتر در معرض خطر هستند، اما تأثیر طولانی مدت این همه گیری، بر سلامتی جسمی، روانی و اجتماعی زنان می‌تواند آسیب‌های جدی به خانواده و جامعه وارد کند.

او جمعیت بانوان میانسال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه را یک میلیون و 437 هزار نفر عنوان کرد و گفت: تا کنون 66 درصد از بانوان میانسال تحت مراقبت‌های بهداشتی در زمینه کرونا قرار گرفتند.

احمدیان افزود: تاکنون حدود 70هزار بانوی میانسال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه تحت مراقبت‌های بهداشتی در زمینه کرونا قرار گرفته‌اند.