دکتر رحمت الله مراد زاده عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک می گوید که مهمترین دلیل این که زنان خانه دار بیشترین مبتلایان به بیکاری کرونا را تشکیل می دهند این است که از سوی سایر اعضای خانواده دچار بیماری می شوند.

 وی در گفتگو با ایسنا گفت: نتایج بررسی ها در استان مرکزی نشان می دهد که شاهد افزایش آمار ابتلا به ویروس در بین زنان خانه‌دار هستیم و دلیل آن هم این است که  اعضای خانواده هر روز از خانه خارج شده و با لباس و دست و صورت آلوده به خانه باز می‌گردند و مادر خانواده در این شرایط در معرض مجموعه‌ای از عوامل آلوده قرار می‌گیرد، در واقع قرار گرفتن زنان خانه‌دار در چنین شرایطی یکی از موضوعات مهم در درگیری این قشر با کروناست.
وی افزود: فرزند خانواده یا دیگر اعضا که ممکن است ناقل بدون علامت ویروس باشند، پس از بازگشت با لباس آلوده وارد منزل شده و ماسک خود را بر می‌دارند، اینجاست که مادر خانواده مستقیما با ویروس در ارتباط قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه عموما زنان خانه‌دار دارای اضافه وزن و BMI بالا (به عنوان یکی از عوامل خطر ابتلا) هستند، یا سنی بیش از ۴۰ تا ۴۵ سال دارند، درگیر بیماری می‌شوند.
دکتر مرادزاده در ادامه گفت: اخیرا میزان حمله ثانویه در بین خانواده‌ها ارزیابی شده و به آمار بالایی دست یافتیم، به طوری که از آمار و موارد ابتلا ۴۰ درصد مبتلایان داخل خانواده بوده اند و ۵۰ درصد از این ۴۰ درصد را زنان خانه‌دار تشکیل می‌دهند. در واقع همین زنان خانه‌دار به دلیل چاقی، فشار خون، بیماری قلبی و ... بیشتر مستعد میرایی ناشی از کرونا هستند.