Htd

همزمان با روز ملی روستا و عشایر و هفته ملی کودک طرح کتاب آباد در روستای پوروا از منطقه هزار جریب شهرستان نکا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اجرا شد.

 در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهرستان نکا طرح کتاب آباد در روستای پوروا از منطقه هزار جریب شهرستان نکا همزمان با هفته ملی کودک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مرحله اجرا در آمد.

این طرح که با مشارکت و همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نکا برگزار شد بچه ها و نوجوانان با کاردستی های از طرح پرندگان و شاپرکها و بادبادکهایی که حامل کتاب بودند  به پرواز درآوره تا به بچه های که شرایط زندگیشان طوری است که دسترسی به کتابخانه ها و خدمات مجازی فرهنگی آن دسترسی ندارند، برسد.

در این روز کودکان روستا نیز با در دست داشتن بادبادک‌های مشکی که روی آن شعار من خادم اربابم نوشته شده بود و همچنین بادکنک‌های مشکی با هدف حفظ حرمت اربعین روز خود را گرامی داشتند.

اهدای کاردستی دست ساخته های بچه های شهری به کودکان روستای مناطق محروم و‌کم برخوردار با هدف عدالت فرهنگی  با شعارپرواز با کتاب تا بام دانایی، و بیاید با کتابها بزرگ شویم، دوستی با کتاب دانا، برای بچه های روستا، قصه گویی کتابدار، اهدای بسته فرهنگی و خاطره گویی بانوی روستایی از اربعین سال گذشته و حضور در مراسم اربعین در کربلا و قصه عاشورا از آموخته‌های دینی خود از دیگر برنامه‌های فرهنگی در طرح کتاب آباد بوده است.