Photo                 2

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان خواستار انعقاد تفاهم نامه های مشترک فرهنگی با زیست بوم جدید در استان شد و گفت: این آمادگی را داریم که در فضای مجازی تولید محتوای مشترک با محور کتابخوانی داشته باشیم۔به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، آرزو ولی‌پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران به همراه معاونین اداره کل در راستای اجرای برنامه های فرهنگی به ویژه استفاده از ظرفیت شبکه «شاد» با علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران دیدار و گفت و گو کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با قدردانی از نگاه ویژه مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به حوزه فرهنگ کتاب و ترویج کتابخوانی، از همکاری این اداره کل برای ایجاد بستر مناسب در نرم افزار شاد خبر داد و گفت: این آمادگی را داریم که در فضای مجازی تولید محتوای مشترک با محور کتابخوانی داشته باشیم۔

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها راه دسترسی به دانش‌آموزان در نرم افزار «شاد» است، تصریح کرد: الان بهترین شرایط برای استفاده از این فضا برای گسترش فرهنگ کتابخوانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در این دیدار خواستار همكاری و مشاركت نهادهای اجرایی استان در راستای جذب مردم به كتابخانه و ترويج فرهنگ كتاب‌خوانی در فضای مجازی شد و افزود: برای نهادينه كردن فرهنگ مطالعه و بالا بردن ميزان كتابخوانی، بايد از ظرفيت کتابخانه‌های عمومی استان استفاده كرد.

علیرضا سعدی پور با اشاره به اینکه در شبکه شاد می‌توانیم با تولید محتوا در حوزه کتاب و کتابخوانی بسیاری از نیازهای دانش‌آموزان در برطرف کنیم، بیان کرد: تولیدات خوب و اثرگذار استان مازندران را می‌توانیم در کل کشور از طریق برنامه شاد توزیع کنیم تا همه معلمان و دانش آموزان استفاده کنند.

وی از تولید حدود ۱۰۰ هزار محتوا در جشنواره بزرگ دانش آموزی "مجازندران" خبر داد و گفت: با اجرای پویش ‌کتابخوانی مشارکت دانش‌آموزان در این جشنواره بیشتر می‌شود.

در پایان این نشست مقرر شد در نشست معاونان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی مازندران و آموزش و پرورش استان زمینه‌های تفاهم‌نامه ها در حوزه تولید محتوای کتابخوانی همچون کتاب های صوتی، معرفی کتاب و مسابقات کتابخوانی در بستر برنامه شاد تهیه وتدوین شود.