بیشترین موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در ایالات متحده در میان جوانان است.

به گزارش ایسنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا اعلام کرد: جوانانی که در دهه 20 زندگی هستند بیش از گروههای سنی دیگر موارد ابتلا به بیماری کووید-19 را تشکیل می دهند.

در گزارش این مرکز آمده است: از ماه ژوئن تا اوت جوانانی که در دهه 20 زندگی بوده اند بیش از 20 درصد تمامی موارد ابتلا به بیماری کووید-19 را در این کشور تشکیل داده اند.

بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا، موارد ابتلا در میان این گروه سنی می تواند مشکلات جدی را برای افراد مسن و گروههای آسیب پذیر در برابر نوع شدید بیماری ایجاد کند.

به گفته یکی از محققان ارشد دانشگاه جانز هاپکینز، افراد جوان آلوده به کروناویروس که نیازی به بستری در بیمارستان ندارند ویروس را به افراد مسن و افراد آسیب پذیر منتقل می کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا اعلام کرد: شیوع بیشتر موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در میان جوانان تنها در ایالات متحده نیست. در اروپا نیز میانگین سنی مبتلایان به بیماری کووید-19 از 54 سال در فاصله ماههای ژانویه تا مه به 39 سال در فاصله ماههای ژوئن و جولای رسیده است.