IMG20200923WA0024

همزمان با هفته دفاع مقدس در شهرستان جویبار کلنگ کتابخانه عمومی شهیدان معلمی با دستان مسئولین استان و شهرستان به زمین زده شد.

همزمان با هفته دفاع مقدس و با حضور حسین‌زادگان استاندارمازندران، آیت الله علی معلمی نماینده مازندران در خبرگان رهبری، آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، فرماندار و مدیران شهرستانی کلنگ احداث کتابخانه عمومی شهیدان معلمی در زمینی به مساحت 330 مترمربع واقع در کلاگرمحله شهرستان جویبار زده شد.
.
آرزو ولیپور در این مراسم گفت: در سال های  اخیر 27 کتابخانه در مازندران بهره بهرداری شد وبا 2 کتابخانه ای که در هفته دولت امسال به بهر برداری رسید، مجموعه 117 کتابخانه در مازندران رسیدیم که تا پایان دولت دو کتابخانه  دیگر هم به بهره برداری خواهد رسید ، از  استاندار مازندران بخاطر حمایت هایشان در حوزه کتابخوانی تشکر می کنیم.

وی با بیان اینکه تا کنون هیچ پروژه ی جدید کتابخانه ای را کلنگ نزدیم و‌هدفمان تکمیل پروژه های نیمه کاره بوده است تا بار جدیدی بر دوش دولت اضافه نشود، عنوان کرد: تمام تلاشمان را با کمک خیرین برای اتمام پروژه های نیمه کاره انجام دادیم و این اولین پروژه ای است که با کمک آیت الله معلمی و با مدد شهیدان معلمی کلنگ می زنیم.

 مدیر کل کتابخانه های مازندران از زحمات خیر این پروژه آیت الله معلمی قدردانی کرد و افزود: کسی که بذل جان می کند، نباید تعجب کنیم که بذل مال کند، ایشان زمانی دو فرزندش را  فدای اسلام می کند و کوتاه نمی آید و پای ارزش ها می ایستد، امروز به کمک دستگاه های فرهنگی می آیند تا اتفاقات زیبایی را رقم بزنند.

سید علی اسد فرماندار جویبار نیز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: 3 کتابخانه در شهرستان وجود دارد که دو کتابخانه مشارکتی است و با این حجم از رشد کتابخوانی ضرورت احداث کتابخانه جدید وجود دارد.
وی با بیان اینکه سرانه کتاب باعث کاهش بسیاری ازمعضلات و مشکلات جامعه خواهد شد، عنوان کرد: با توجه به تحقیقات انجام شده کشورهای که سرانه کتابخوانی آنها بالا بود مرگ و میر تصادفات رانندگی پایین است، به طبع کم شدن حوادث جاده ای مراجعه به دادگاه ها و بیمارستان ها نیز کم می شود.
فرماندار جویبار در ادامه افزود: در اخلاق مداری و اینده نگری و هرآنچه بتوانیم در حوزه کتابخوانی توجه کنیم یقینا جامعه بهتری خواهیم داشت و سبک زندگی بهتر خواهد شد همه کسانی که این توان را دارند چه آنانی که وظیفه اخلاقی دارند و چه کسانی که مسئولیت دارند، در این مسیر باید حمایت کنند.

گفتنی است در پایان از آیت الله معلمی  نماینده مازندران در خبرگان رهبری، ابوالشهیدین و خیر کتابخانه ساز استان از طرف استاندار مازندران و مدیرکل کتابخانه های عمومی تجلیل و قدردانی شد.