32498 529

زهرا بهروز آذر مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران می گوید که نتیجه تحقیقات نشان می دهد که زنان در شهر تهران احساس ناامنی می کنند و برخی اصلاحات کالبدی برای برطرف شدن این احساس در دستور کار قرار گرفته است.

 به گفته وی این تحقیق در یکی از مناطق تهران انجام شده و نشان می دهد که آزارهای کلامی و متلک، نگاه نامناسب و خیره، خلوتی معابر، فرو رفتگی‌های شهریو  شمشادهای بلند از جمله عواملی هستند که باعث ایجاد ناامنی روانی در زنان شهروند می شود.بهروز آذز در این زمینه به ایسنا گفته است: برای حل این معضل به طور همزنان اصلاح کالبد شهری و اقدامات فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است. اصلاحات کالبدی در اختیار شهرداری است؛ اما آزار‌هایی مثل متلک گویی و.. نیازمند کار فرهنگی است که در مورد نحوه اجرای آن باید به پروتکل و ساز و کار موثری برسیم.
وی افزود: در بسیاری از اوقات، مردان و پسرانی که با کلام خود موجب آزار روحی زنان می‌شوند، مورد آموزش قرار نگرفته و از تأثیرات آن رفتار بی‌اطلاعند و این کار را صرف یک تفریح و وقت‌گذرانی انجام می‌دهند علاوه بر اینکه در برخی نقاط که چنین رفتارهایی شیوع بیشتری دارد ارتباط این افراد با مراکز سرگرمی و تفریحی در محله قطع است یا اصلا چنین مراکزی وجود ندارد.بهروز آذر در ادامه گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال معابر و نقاط ناامن در مناطق ۲۲ گانه تهران و با کمک زنان ساکن در همان مناطق شناسایی می شود.اطلس کیفیت زندگی شهر تهران نشان می دهد که بیشترین احساس امنیت زنان و دختران در مناطق یک، ۲۱ و ۳ وجود دارد و کمترین احساس امنیت زنان و دختران مربوط به مناطق ۱۲، ۱۳ و ۱۸ است.