F036b1e85f5b076a75998b4827f1bb79 L

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی مبارزه با قاچاق انسان، 30 ژوئیه 2020 برابر با 9 مرداد گفت زنان و دختران در حال حاضر بیش از 70 درصد قربانیان قاچاق انسان را تشکیل می دهند.

 

متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:

 

امسال روز جهانی مبارزه با قاچاق انسان، نیروهایی را گرامی می دارد که برای پایان دادن به جرم قاچاق انسان کمک می کنند : ماموران اجرای قانون، مددکاران اجتماعی، متخصصان مراقبت های سلامت، کارمندان سازمان های غیردولتی و مردم نهاد و بسیاری دیگر که در سراسر جهان برای محافظت از افراد آسیب پذیر فعالیت می کنند.

همانند قهرمانان خط مقدم که در حال نجات زندگی ها و ایجاد تاب آوری در جوامع مان در همه گیری کووید-19 هستند، این تامین کنندگان در حال ارائه خدمات حیاتی در طول این بحران هستند مانند :  شناسایی قربانیان، اطمینان از دسترسی آنان به عدالت ، سلامت، کمک و حمایت های  اجتماعی و جلوگیری از سوء استفاده و بهره کشی بیشتر.

اینجانب ازاین نیروهای امدادی تشکر می کنم و از همه دولت ها و جوامع می خواهم که به اهداف آنان بپیوندند، از جمله از طریق صندوق تعهدات داوطلبانه سازمان ملل متحد برای قربانیان قاچاق انسان.

همه گیری کووید-19 بسیاری از نابرابری های جهانی را آشکار و تشدید کرده، موانع جدیدی را در مسیر دستیابی به آرمان های توسعه پایدار ایجاد کرده است  و میلیون ها نفر را در معرض خطر بیشتر قاچاق برای بهره کشی جنسی، کار اجباری، ازدواج اجباری و جنایات دیگر قرار داده است.

زنان و دختران در حال حاضر بیش از 70 درصد قربانیان قاچاق انسان را تشکیل می دهند، و امروزه در بین افرادی هستند که شدیدترین صدمه را از همه گیری می بینند. با توجه به رکودهای گذشته که نشان می دهد زنان پس از بحران، برای بازگشت به مشاغل با دستمزد با مشکل بیشتری رو به رو می شوند، هوشیاری در این زمان به ویژه اهمیت دارد.

اگر دنیا بخواهد کرامت انسان و حقوق بشر را در مرکز پاسخ و بهبودی به کووید-19 قرار دهد، باید اقدامات بیشتری برای محافظت از قربانیان قاچاق انجام دهیم و از استثمارافراد آسیب پذیر به وسیله مجرمان جلوگیری کنیم. در این روز جهانی مبارزه با قاچاق انسان، بیایید برای جوامع و اقتصادهای فراگیری تلاش کنیم که در آن هیچکس نادیده انگاشته نمی شود.