WhatsAppImage20200711at111446

فرماندار میاندورود در بازدید از کتابخانه شهر سورک، بر لزوم توسعه زیربنای کتابخانه ای در شهرستان تاکید کرد.

حسین منفردی فرماندار میاندورود از کتابخانه عمومی امیرالمومنین(ع) شهر سورک شهرستان میاندورود بصورت سرزده بازدید کرد.
وی در این بازدید با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی در ارتقای فرهنگ جامعه، از زحمات تمامی کارکنان کتابخانه های عمومی شهرستان که با وجود محدودیت ها، مخصوصا در ایام شیوع بیماری کرونا فعالیت های ارزشمندی در فضای مجازی انجام می دهند، تقدیر و تشکر کرد.
منفردی افزود: با توجه به پیشینه تاریخی این شهرستان، معرفی مشاهیر و مفاخر منطقه را از رسالت های مهم کتابداران شهرستان دانست و بر ضرورت احداث یک کتابخانه عمومی در بخش گهرباران این شهرستان که فاقد کتابخانه عمومی است و تا مرکز شهرستان فاصله زیادی هم دارد، تاکید کرد.
فرماندار میاندورود تصریح کرد: انجام اقدامات مثبت و خلاقانه در جهت گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در ارتقای شاخص های جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار موثر است و کتابخانه های عمومی موفقیت خوبی در این زمینه داشته اند.
وی همچنین ضمن بازدید از فضاهای مختلف کتابخانه، از نزدیک در جریان وضعیت عمرانی این کتابخانه قرار گرفت و برای اختصاص اعتبار و بودجه از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان قول مساعد داد.
در این دیدار محمّد طالبی اسبوئی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان میاندورود هم در این بازدید بیان داشت: شهرستان میاندورود با دارا بودن سه کتابخانه عمومی در شهر سورک و روستاهای اسرم و داراب کلا، تنها حدود 25 درصد از سند چشم انداز افق 1404 کتابخانه های عمومی را پیموده است که باید بر اساس آن به 13 کتابخانه عمومی در شهرستان برسیم.