WhatsAppImage20200624at1236218

نخستین جلسه حضوری شورای اداری روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان های مازندران به ریاست مدیرکل و به میزبانی شهرستان آمل برگزار شد.
در این جلسه، پس از بررسی مصوبات دو جلسه پیشین که در زمان دورکاری و قرنطینه بصورت مجازی برگزار شده بود، روسای شهرستان ها به ارائه گزارش اقدامات انجام شده در خصوص برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی پرداختند و پیشنهادات و ابتکارات خود را برای جلب مشارکت بیشتر مردم در این جشنواره مطرح کردند.
آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هم پس از شنیدن نظرات روسای ادارات و مباحث مطرح شده توسط معاونین اداره کل، در سخنانی اظهار داشت: مشارکت مردم استان در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تا بحال بسیار خوب بوده اما امیدواریم با بازگشایی کتابخانه ها و به برکت دهه مبارک کرامت و فعالیت مضاعف کتابداران و در نتیجه بهره مندی از تجربیات یکدیگر، معارف رضوی را به واسطه این مسابقه کتابخوانی به بهترین شکل در جامعه ترویج دهیم.
وی افزود: اتفاقات خوبی در زمینه جذب خیرین فرهنگی در استان طی سال های اخیر رقم خورده است اما مطمئنا ظرفیت فرهنگ دوست استان برای حمایت مالی و فکری از نهادی که در خدمت فرهنگ مردم است، بسیار بالاتر از ظرفیت موجود است.
ولیپور ادامه داد: ۳ پروژه کتابخانه ای در لاریم جویبار، کاردگر محله فریدونکنار و بیشه سر بابل آماده بهره برداری هستند و می توانیم با حمایت خیرین، مراحل تکمیل و تجهیز را زودتر انجام داده و امسال این کتابخانه ها را به مردم هدیه دهیم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین به اهمیت تعامل سازنده با شهرداری ها اشاره کرد و گفت: دریافت سهم نیم درصد از شهرداری ها نباید منتج به ناراحتی شود بلکه این موضوع می تواند مقدمه یک تعامل سازنده شود و البته در برابر شهرداری هایی که نهاد کتابخانه ها را از حق قانونی شان محروم کنند، اقدامات مقتضی و قانونی انجام خواهد شد.