به گزارش خبرگزاری مهر علی ربیعی سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

امروز همزمان با تولد حضرت معصومه (س) و روز دختر، در مراسم افتتاحیه سرای فرشته‌های مرکز طلوع بی نام و نشان‌ها که مرکز اقامتی آموزشی دختران آسیب دیده از کارتن خوابی و اعتیاد دختران است شرکت کردم.

در فرآیند توسعه، زنان و دختران برای ما مهم هستند؛ چراکه نیمی از جامعه به درستی در مسیر رشد کشور قرار نگرفته‌اند و سیاستهای ما خیلی معطوف به زنان و دختران نیست که لازم است در این زمینه سیاست‌ها و برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.

بر اساس آمار ۵۲ درصد دانشجویان دختر و ۶۶ درصد از سهم اشتغال و بیش از ۵۰ درصد سمن‌ها را زنان به دست دارند. باید اذعان کرد که هنوز هم موانع فرهنگی بر سر راه توسعه زنان داریم. در برخی نقاط بازماندگی از تحصیلات زیاد است در عشایر شاهد ترک تحصیل زودرس و ازدواج اجباری زیر ۱۵ سال هستیم.

در سال ۹۷، ۳۵۰۰ نفر زیر ۱۵ سال و در سال ۹۸، ۲۵۰۰ نفر زیر ۱۵ سال وام ازدواج دریافت کردند که ۹۸ درصد آنان دختران بوده اند.

در دولت بنای ما این است که روند سعودی توجه به سیاست معطوف به زنان داشته باشیم چراکه بیشترین ضرر از آسیب اجتماعی رو زنان می‌بینند.

فریب و خروج از خانه و اعتیاد زنان و دختران را بیشتر نشانه می‌گیرد. در همین راستا مقابله با اعتیاد دختران کودکان را اولویت قرار دادیم.

امروز روز دختر است و خیرجمعی مهم است. بسیاری از سمن‌ها همانند بخش‌های مختلف که در فشار و سختی هستند، سختی می کشند. نیاز به این داریم که در کنار هم باشیم. دوران سختی است. فردگرایی بیشترین آسیب را به جامعه می‌زند در قالب تشکل‌ها می‌توانیم زندگی را برای هم آسان کنیم.

من فکر می‌کنم باید دید امنیتی را از تشکل‌ها برداریم نگاه توسعه گرایانه به سمن‌ها شود حضور ما در اینجا هم از جهت روز دختر در فرآیند خیر جمعی است