IMG20200520WA0029

منتخب شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس یازدهم در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، کتابخانه های عمومی استان را شایسته حمایت در سطح ملی دانست.

 منصورعلی زارعی، منتخب مردم شریف شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس یازدهم، صبح امروز (سه شنبه، 31 اردیبهشت 99) با آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان دیدار و گفتگو کرد.
زارعی در این نشست با تحسین برنامه های فرهنگی اجرا شده از سوی نهاد کتابخانه های عمومی در استان، این اقدامات را هدفمند، مطالعه شده و فرهنگ ساز عنوان کرد و اظهار داشت: ارتباط مستقیم با مردم و بویژه جوانان تحصیلکرده، از فرصت هایی است که نصیب هر دستگاهی نمی شود و این فرصت که با موضوع کتاب و کتابخوانی در این نهاد جمع شده، یک امتیاز ویژه برای کارهای فرهنگی اثربخش فراهم آورده که کتابخانه های عمومی مازندران از این شرایط در حال بهره برداری مطلوب و بهینه است.
وی افزود: مسئله فرهنگ و بویژه کتاب و کتابخوانی و مشکلات نهاد کتابخانه های عمومی بصورت جدی در مجلس یازدهم دنبال خواهد شد چرا که این موضوعات به دغدغه جوانان امروز و فرهنگ آینده کشور مربوط است.
زارعی کتابخانه های عمومی مازندران را شایسته حمایت در سطح ملی دانست و اذعان داشت: یکی از مهمترین مسائل فرهنگی که باید حل شود، مسئله کتابخانه مرکزی استان است و این موضوع حتما مورد پیگیری قرار خواهد گرفت تا با تکمیل این پروژه که حدود 10 سال از آغاز احداث آن گذشته است، یک فرصت ارزشمند دیگر برای توسعه فرهنگ استان ایجاد شود.
آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هم در ابتدای این دیدار با قدردانی از توجه آقای زارعی نسبت به مسائل فرهنگ و کتابخانه های عمومی و پیگیری های ایشان در این مورد، با ارائه گزارشی از فعالیت های کتابداران در کتابخانه های عمومی، اظهار داشت: ما در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مفید، دائماً در حال اجرای طرح های ابتکاری، نو و جدید هستیم و شیوه هایی را بر می گزینیم و اجرا می کنیم که مورد پسند جوانان و مورد تقاضای آنها باشد.
وی افزود: مشکلات تقنینی بسیاری وجود دارد که در پیشبرد اهداف نهاد کتابخانه های عمومی، مانع ایجاد می کند و امیدواریم در مجلس جدید، بررسی های لازم جهت اصلاح این قوانین و کمک به این نهاد فرهنگی صورت گیرد؛ مسلماً نهاد کتابخانه های عمومی قدرت تاثیرگذاری فراوانی در فرهنگ سازی در گام دوم انقلاب خواهد داشت.
ولیپور با بیان اینکه مشارکت مردم در برنامه های کتابخوانی در مازندران، آمار چشمگیری دارد، اذعان داشت: اگر برخی حمایت ها در سطح ملی و استانی افزایش یابد، نتایج گران بهائی در عرصه کتاب و کتابخوانی را در آینده ای نزدیک شاهد خواهیم بود.