ایلام - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه ۵۰ درصد از نیروهای دانشگاه را زنان تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: حجم عمده‌ای از بار مسوولیت‌های دانشگاه علوم پزشکی در دوره کرونا بر عهده زنان است.

دکتر محمد کریمیان روز دوشنبه در آیین تجلیل از زنان مسوول در دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: توانمندی و حسن مسوولیت‌پذیری زنان برای جامعه به اثبات رسیده است اما شیوع کرونا وظایف آن‌ها را در مدیریت مهار کرونا و حفظ بهداشت جامعه بیشتر کرد.

وی افزود: با وجود آنکه استان ایلام در مقایسه با استان‌های دیگر از امکانات، تجهیزات و نیروی کمتری دارد اما با این حال در مدیریت و تلاش برای مهار کرونا موفق بوده و بهره‌مندی از آزمایشگاه تست کرونا و تولید الکل روند مهار کرونا را  تقویت و وابستگی پزشکی استان به دیگر نقاط کشور را کاهش داد.

کریمیان یادآور شد: بخش اعظمی از توفیق‌های حاصل شده در استان ایلام مرهون تلاش‌های بی‌وقفه، وظیفه شناسی و دغدغه‌مندی زنان کادر درمان، پرستاری و خدمات علوم پزشکی است که همت خود را برای بهبودی بیماران مبتلا به کرونا به کار بسته‌اند.

وی اضافه کرد: کرونا هرچند موجب بروز مشکلاتی در زمینه‌های مختلف برای جامعه شد اما برکاتی را نیز به دنبال داشت از جمله می‌توان به ایجاد حس همدلی بین مسوولان و مردم برای کمک به نیازمندان و همکاری نزدیک دستگاه‌ها و نهادهای مختلف اشاره کرد.

وی گفت: شیوع کرونا موجب نمایان و برجسته‌تر شدن اقدام‌های پزشکی کادر درمانی شد و شیوع این ویروس باعث شد تا جامعه به ارزش کار نیروهای درمانی بیش از پیش پی ببرند و حتی برخی از نیروهای درمانی به صورت خودجوش و دواطلبانه بدون هیچگونه چشم‌داشتی در خدمت بیماران کرونایی هستند.

در این آیین که به همت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و حوزه بانوان سپاه و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد، رییس بیمارستان کرونای شهید مصطفی خمینی، معاون غذا و دارو و چند تن دیگر از زنان مسوول دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام مورد قدردانی قرار گرفتند.