تهران - ایرنا - مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: از تحقیق و پژوهش‌های جوانان با موضوع خانواده و ازدواج حمایت می‌شود.

اعظم کریمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در خصوص طرح‌ها و برنامه‌های معاونت برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در سال ۹۹ اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای جوانان، اصحاب رسانه و گروه‌های مرجع در خصوص خانواده و ازدواج به‌صورت مجازی از مهمترین اهداف این معاونت در سال ۹۹ به‌شمار می‌رود.

وی افزود: حمایت از تحقیق‌ها و پژوهش‌ها با محوریت خانواده و ازدواج، حمایت از تولید محصولات رسانه‌ای با موضوع خانواده، ازدواج و توسعه اجتماعی و ساماندهی مجمع خیرین ازدواج جوانان در استان‌ها نیز از دیگر مقاصد اساسی این معاونت در سال جاری محسوب می‌شود.

کریمی ادامه داد: همچنین برگزاری هکاتون بازی‌های جدی با موضوع مهارت‌های زندگی در دو استان کشور و حمایت از برگزاری جشنواره بازی‌های جدی با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، بررسی اثربخشی کارگاه‌های آموزش ازدواج جوانان و مشاوره پیش از ازدواج، برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های ارتباطی ویژه جوانان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل و بعد از ازدواج در تمامی استان‌ها و شهرستان‌های کشور با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی یا به‌صورت مجازی و برگزاری مشاوره‌های رایگان و کارگاه‌های آموزشی (زوج‌درمانی با رویکرد حل تعارض) به خانواده‌ها در جهت طرح کنترل و کاهش طلاق در قالب فضای مجازی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز از دیگر برنامه‌های معاونت در سال جاری است.

کریمی خاطرنشان کرد: صدور مجوز و حمایت از اقدامات مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده (در قالب وبینار یا رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی) و برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی مدیران این مراکز (در قالب وبینار یا رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی) هم باید در سال ۹۹ مورد توجه معاونت قرار گیرد.

وی همچنین نظارت و ارزیابی مراکز تخصصی مشاوره را نیز از دیگر اهداف اساسی معاونت عنوان و اظهار کرد: حمایت هدفمند از مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده به منظور ارائه مشاوره رایگان به جوانان و خانواده‌ها، برگزاری نشست‌های دوره‌ای با مدیران این مراکز و رصد و پایش مسائل جوانان به تفکیک جغرافیای بومی منطقه‌ای نیز مورد نظر قرار دارد.