اردبیل- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: ۴۰ درصد از مبتلایان به بیماری کرونا ، زنان هستند  که از این تعداد نیز ۲۶ درصد را زنان خانه‌دار تشکیل می‌دهند.

بابک نخستین روز یکشنبه در جلسه ستاد راهبردی بانوان افزود: درصد عظیمی از افراد مبتلا و فوت شده به این ویروس نیز بی‌سواد هستند که باید از ظرفیت‌های فضای مجازی و رسانه‌ها برای اطلاع رسانی و ارائه آموزش‌های بهداشتی به این قشر استفاده شود.

وی تشریح کرد: رعایت فاصله انفرادی و بهداشت فردی و خانوادگی مهم‌ترین موضوعاتی است که باید برای همه فرهنگ‌سازی شود.

نخستین با بیان اینکه ویروس کرونا از بین نرفته است، افزود: در حال حاضر سیر ابتلای کرونا به سمت افراد میانسال و جوان سوق پیدا کرده و به دلیل بالا بودن ایمنی بدن آن‌ها میزان فوتی کمتر شده است.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا تا مدت‌ها همراه ما در جامعه خواهد ماند، بر فرهنگ‌سازی برای رعایت فاصله‌گذاری بویژه در مراکز پر ازدحام  تاکید کرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: مراکز سالمندان ، نگهداری کودکان بی‌سرپرست و کمپ‌های ترک اعتیاد نیز از جمله مکان‌هایی است که باید مراقبت‌های ویژه در آنها لازم صورت گیرد.

تاکنون ۱۰۷ هزار و ۶۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶ هزار و ۶۴۰ نفر رسیده است.