WhatsAppImage20200418at131807

استاندار مازندران در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی، نقش پویش های کتابخوانی اداره کل کتابخانه های عمومی در فرهنگ سازی روزهای قرنطینه را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

 احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در دیدار آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در روز چهارشنبه (۹۹/۱/۲۷)، پس از استماع گزارشی از فعالیت مجازی کتابخانه های عمومی در روزهای قرنطینه و ایام نوروز، اظهار داشت: فعالیت کتابخانه های عمومی همواره نشاط آفرین و امید بخش بوده است و کتابداران ثابت کرده اند در خط مقدم فرهنگ سازی ها می توان با سلاحِ کتاب، به موفقیت دست یافت.

وی افزود: اعتماد مردم و مشارکت چند هزار نفری در پویش های فرهنگی این اداره کل، نشان دهنده انتخاب هوشمندانه مسیر درست در این حوزه است و کتابخوانی بهترین انگیزه برای ماندن در خانه در دوران قرنطینه بود.

حسین زادگان با قدردانی از به دست گرفتن ابتکار عمل مدیران فرهنگی در روزهایی که به نقش آفرینی دستگاه های فرهنگی نیاز مبرم وجود دارد، اذعان داشت: قطعا با توجه به فراگیری و ملی شدن برخی از پویش های اداره کل کتابخانه های عمومی، کتابداران مازندرانی سهم موثری در کاهش میزان مسافرت به استان در شرایط پر خطر و افزایش سرانه مطالعه داشته اند.

آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، در گزارش ابتدایی خود در این دیدار اظهار داشت: در شروع بحران کرونا در کشور و از روز نخستِ تعطیلی کتابخانه ها، اقدام به راه اندازی پویش های متعدد فرهنگی در فضای مجازی کردیم تا با محوریت عدم مسافرت به مازندران و استفاده از تهدید خانه نشینی به فرصت مطالعاتی و کتابخوانی، شیوه های جذاب فرهنگی را بعنوان مشوق های ماندن در خانه، تبیین و ترویج کنیم.

وی با بیان اینکه در این پویش ها با اعتماد مردم و استقبال بی نظیر جامعه مواجه شدیم، گفت: پویش «هر خانه یک کتابخانه» پس از استقبال مردمی در استان، با حمایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور به یک پویش ملی تبدیل شد که نتیجه آن، ارسال بیش از ۱۷۰۰ ویدئو از سایر استانهای کشور بوده است.

ولیپور به نقش آفرینی موثر کتابداران در تمامی شهرستان های استان در این روزها تاکید کرد و بیان داشت: تولید محتواهای مناسب از کتاب ها، معرفی کتاب، خوانش بخش هایی از کتاب، طراحی اینفوگرافی های متعدد، تولید پوسترهای محتوایی و دیگر فعالیت های مرتبط و انتشار در فضای مجازی، از اقداماتی بوده که در راستای فرهنگ سازی های کتابداران رقم خورده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، با اشاره به آغاز دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در همین ایام، اظهار داشت: این جشنواره هم به کمک ما برای انجام هر چه بهتر رسالت فرهنگی مان آمد که برای فراگیری بیشتر آن، به حمایت و عنایت استاندار محترم به عنوان رییس انجمن کتابخانه های عمومی مازندران نیازمندیم.