IMG20200408WA0021

دکتر آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران با حضور در برنامه تلویزیونی بهار جانها در شب میلاد حضرت ولی عصر (عج) میهمان خانه های مردم بود .

وی ضمن تبریک نیمه مبارک شعبان و آرزوی عافیت و سلامت برای مردم شریف ایران به ویژه مازندرانی های ولایتمدار گفت: کتابخانه های عمومی استان مازندران همگام با تعطیلی مدارس و دانشگاه ها از لحاظ فیزیکی و ساختمانی تعطیل شد اما یکی از پرکارترین دستگاه های اجرایی استان در این مدت بود و فعالیت های چشمگیری در حوزه فرهنگ به ویژه افزایش سرانه مطالعه در ایام قرنطینه داشت.

دکتر آرزو ولیپور علت تعطیلی کتابخانه های عمومی استان را تعدد مراجعه 140 هزار عضو فعال کتابخانه های عمومی و خطر ابتلا به ویروس کرونا از طریق کتابهای امانی برشمرد و افزود: همزمان با آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران , پویشی به نام هر خانه یک کتابخانه به همت کتابخانه های عمومی استان مازندران راه اندازی شد که در کمتر از دو روز این پویش در سطح ملی با استقبال بی نظیری روبرو شد , به طوری که تا این لحظه 1200 ویدئو یک دقیقه ای از سراسر کشور  به دبیرخانه ارسال شد .

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران با تشریح پویش هر خانه یک کتابخانه گفت: همه ما در خانه کتاب هایی داریم که آنگونه که باید به آن نپرداخته و مطالعه نکردیم لذا این ایام فرصت بسیار خوبی است که آنها را مطالعه کرده و به دیگران خواندنش را پیشنهاد کنیم .

وی با اشاره به گذران ایام تلخ و سخت بیماری کرونا و اتمام دوران قرنطینه اش تصریح کرد : بیماری کرونا بیماری بسیار سختی است و هیچ کس از خطر ابتلا به آن در امان نیست . من با وجود رعایت بسیار زیاد اما به دلیل لزوم بازدیدهای مکرر به شهرستانها به این بیماری دچار شدم و به مردم عزیز استان توصیه می  کنم که در خانه بمانند و به این سفارش به دیده یک واجب شرعی نگاه کنند.

دکتر آرزو ولیپور همپوشانی وظایف متعدد خانه داری , مادر بودن و مدیریت را سخت اما شیرین توصیف کرد و گفت: زنان شاغل به واسطه تعدد وظایفشان بسیار متحمل زحمت هستند و برای من که مسئولیت های بیشتری در این حوزه دارم قطعا فشارها دو چندان است علاوه بر اینکه پرداختن به موضوعاتی  از قبیل ورزش , موسیقی , شعر , تحقیق و پژوهش و ... نیز هرگز برایم فراموش نشد .  اما به طور حتم این فشارها و سختیها لذتی مضاعف برایم دارد و با برنامه ریزی دقیق سعی خواهم کرد به همه این امور بپردازم هر چند اگر مجبور به کاهش زمان استراحتم شود .

وی با اشاره به دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: سال گذشته استان مازندران با 92 هزار شرکت کننده رتبه نخست را از بعد وسعت و جمعیت شرکت کننده در کشور کسب نمود که انتظار است مردم استان مازندران مثل همیشه با استقبال از این جشنواره, از رتبه ملی خود دفاع کنند .

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران گفت: 12 عنوان کتاب در تمامی رده های سنی به صورت دیجیتال از طریق سامانه جشنواره کتابخوانی رضوی در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت و عزیزان تا 9 خرداد ماه فرصت دارند تا در این جشنواره مهم کشوری شرکت کنند.

گفتنی ست در این برنامه دکتر آرزو ولیپور دو قطعه از سروده هایش را تقدیم به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) نمود.