مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش زنان وزیر ورزش و جوانان کارناتمام حوزه ورزش زنان را در سال ۹۸ آموزش عنوان کرد و گفت: این اقدام درسال ۹۹ با شتاب بیشتری در فدراسیون‌ها و استان‌ها دنبال می‌شود.کارناتمام حوزه ورزش زنان در سال ۹۹ دنبال می‌شودبه گزارش خبربانو، وی در سال جدید مهمترین برنامه سال ۱۳۹۹ را المپیک توکیو عنوان می‌کند و می‌گوید: امیدواریم با دریافت دیگر سهمیه‌های باقی مانده در المپیک ۲۰۲۰ شرکت کنیم.

فرهادی زاد افزود: از دیگر برنامه‌های سال ۹۹ توجه بیشتر به ورزش همگانی و سلامتی برای زنان است که ۱۶ طرح در این زمینه تدوین و هشت طرح آن‌ها در سال ۹۸ در استان‌های کشور اجرا شد. بر این اساس طی امسال تلاش داریم تا هشت طرح دیگر را هم اجرا کنیم.

معاون وزیر ورزش درباره این طرح توضیح می‌دهد: این طرح‌ها شامل طرح گردشگری ورزشی در طبیعت با ورزش، طرح گل ونی (طرحی که روی روسری زنان روستای نقش بسته است)، طرح آماده سازی مربیان به آمادگی جسمانی و طرح چگونگی سنجش ساختار قامتی است.

فرهادی زاد به اتفاقات سال ۹۸ در ورزش زنان هم گریزی زد و گفت: کسب سهمیه‌های زنان در المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰، اجرای پنج هزار طرح ورزشی در استان ها، حضور زنان در ورزشگاه‌ها در دیدار‌های تیم‌های ملی که امیدوارم بتوانیم با رعایت ملاحظلات فرهنگی تداوم یابد و ارتقا جایگاه مدیریتی زنان در استان‌ها به «معاونت توسعه ورزش زنان استان‌ها» در زمره مهمترین رویداد‌های سال گذشته در حوزه زنان بود.

وی کارناتمام حوزه ورزش زنان در سال ۹۸ را آموزش عنوان کرد و افزود: در بخش آموزش اقداماتی انجام شد، اما کافی نیست امسال تلاش داریم با توجه بیشتر در این زمینه به کیفیت ورزش زنان بهای بیشتری بدهیم. از طرفی در بخش معاونت زنان اختیارات بیشتری فراهم شود.

معاون وزیر ورزش دادمه داد: در حوزه آموزش برخی استان‌ها در سال گذشته خوب کار کردند و برخی استان‌ها هم به توجه بیشتری نیاز دارند. این آموزش در فدراسیون ها، مربیان و داوران باید تسری یابد تا ورزشکاران موفق‌تر حاضر شوند که این برنامه طی سال جاری تداوم می‌یابد.

فرهادی زاد درباره مهمترین چالش در حوزه ورزش زنان توضیح داد: اعتباراتی که برای طرح‌های مختلف باید به استان‌ها به طور کامل تخصیص می‌یافت، اما به دلیل شرایط کشور این اتفاق نیفتد. برخی طرح‌ها در استان بر زمین ماند که در سال ۹۹ امیدواریم با توجه به آرامشی که در کشور ایجاد می‌شود، بتوانیم اعتبارات قوی تری به استان‌ها و فدراسیون‌ها برای طرح‌های نیمه تمام تخصیص دهیم.منبع: ایرنا