تهران- ایرنا- «سیده الهام حسینی» ملی‌پوش وزنه‌برداری زنان ایران گفت: به عنوان نخستین بانوی زن ایرانی توانستیم در رقابت‌های بین‌المللی نخستین مدال تاریخ وزنه‌برداری کشور را در سال ۹۸ کسب کنم و به نظرم این بهترین اتفاق برای من در سال گذشته بود.

حسینی ملی‌پوش دسته ۷۶ کیلوگرم و نخستین مدال‌آور زن در تاریخ وزنه‌برداری زنان است. او در این یک سال در مسابقات قهرمانی آسیا در چین، قهرمانی جهان تایلند، مسابقات بین‌المللی جام نعیم اوغلو ترکیه و قطرکاپ شرکت کرده است و اکنون با ۱۴۴۳ امتیاز  و ۶ پله صعود در رده ۴۴ جهان قرار دارد و شانسی برای حضور در المپیک توکیو نخواهد داشت.

وی در گفت‌وگو با ایرنا سال ۹۸ را سال خیلی خوبی برای وزنه‌برداری زنان دانست و افزود: از این جهت سال خوبی است که توانستیم به صورت رسمی در مسابقات جهانی، بین‌المللی و آسیایی شرکت کنیم و رقابت با وزنه‌برداران قاره‌های مختلف تجربه خوبی بود. اکنون نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا اردوی تیم ملی برای اعزام به مسابقات غرب آسیا لغو شد و امیدوارم شیوع این ویروس هر چه سریعتر فروکش کند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا معلوم نیست که امسال چه مسابقاتی را در پیش‌ رو داریم و قرار است چه اتفاقی برای وزنه‌برداری زنان رخ دهد. اما همچنان تمرینات خود را ادامه می‌دهیم و آمادگی لازم را حفظ می‌کنیم تا اگر مسابقه‌ای باشد از آن عقب نمانیم. امسال نیز تحت هیچ شرایطی عقب نمی‌کشیم و مقتدرانه پیش می‌رویم و هیچ چیزی نباید مانع کنار کشیدن و ناامیدی باشد با تمام توان پیش به سوی موفقیت خواهیم رفت.

ملی‌پوش وزنه برداری یادآور شد: در عید سال گذشته در اردو بسر می‌بردیم و خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در چین آماده می‌کردیم. در واقع اولین حضور ما در اولین عید در اردوهای تیم ملی بود. امیدوارم امسال پر از موفقیت و شادی باشد. به ویژه شاهد افزایش حمایت مسوولان از وزنه‌برداری زنان باشیم تا پیشرفت‌ خوبی در این رشته حاصل شود.

وی اضافه کرد: بهترین اتفاق سال گذشته کسب اولین مدال وزنه‌برداری زنان بود و زودتر از موعد به آن رسیدم و بدترین رویداد شیوع ویروس کرونا بود که اکنون همه دنیا درگیر آن هستند. امیدوارم هر چه زودتر این ویروس ریشه کن شود و سلامتی به جامعه برگردد.