معاون امور استان‌های سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور از همکاری مشترک این سازمان و وزارت بهداشت برای اجرای پروتکل مداخله های روانی- اجتماعی مقابله با بیماری کووید ۱۹ در استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا دکتر محمد باقر حبی افزود: من  به عنوان نماینده سازمان نظام روانشناسی و مدیران کل پیشگیری به عنوان نمایندگان معاونت های بهداشت و درمان وزارت بهداشت در زمینه اجرای این پروتکل وارد عمل شدیم.  بر این اساس، دستورالعمل نحوه تشکیل تیم‌های تخصصی و حضور روانشناسان و مشاوران داوطلب در کنار آن‌ها تدوین و به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

معاون امور استان‌های سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: مقرر شده است تا همزمان با ایجاد نقاهتگاه‌ها برای مراقبت از  مبتلایان به کووید ۱۹ و پذیرش بیمار، تیم‌های تخصصی ارائه خدمات حمایت های روانی- اجتماعی نیز وارد عمل شوند.

حبی افزود: اکنون استان‌های، گیلان، قم، اصفهان، مازندران و تهران در حال پذیرش بیمار هستند و روانشناسان و مشاوران داوطلب عضو سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور از طرف روسای شوراهای استانی سازمان که ضمن فراخوان و جذب داوطلبان، بر آن‌ها نظارت می‌کنند به ارائه خدمات تخصصی در نقاهتگاه‌ها می‌پردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، معاون امور استان‌های سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور خاطرنشان کرد: تمام اعضای شوراهای استانی برای معرفی داوطلبان و نظارت بر ارائه خدمات روانشناختی تخصصی آن‌ها آماده هستند.