157036743

 درمنطقه جونیه در شمال بیروت پایتخت لبنان که برای مهار ویروس کرونا از مردم خواسته شده در خانه ها بمانند و در تجمعات حضور نیابند، سه جوان به مادرانی که درخانه مانده اند به مناسبت روز مادر با استفاده از پهپاد شاخه های گل رز اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لبنان مانند دیگر کشورهای عربی ۲۱ ماه مارس هر سال را به عنوان روز مادر جشن می گیرد.

این جشن جایگاهی بزرگ برای لبنانی ها دارد و همچنین فرصتی بزرگ برای مراکز تجاری به ویژه گل فروشی ها است که از مدت ها قبل خود را برای آن آماده می کنند، اما امسال جشن روز مادر طعم دیگری با ماندن بیشتر لبنانی ها در خانه و تعطیل شدن مراکز تجاری و دولتی به عنوان بخشی از اقدامات پیشگیرانه دولت برای مقابله با ویروس کوید ۱۹ داشت.

در یک ساختمان در منطقه جونیه ، کریستوفر ابراهیم (۱۸ ساله) که می خواهد مادرش را غافلگیر کند با وات ساپ هماهنگی می کند و از او می خواهد که برای رفتن به بالکن خانه آماده شود.

کریستوفر گل رز قرمزی را با کمک پهپاد به بالکن نزدیک و به مادرکه آنجا منتظر ایستاده است، هدیه می کند.

او به همراه دوستانش که ماسک به صورت دارند از یک ساختمان به ساختمان دیگر می روند تا گل های رز را به دیگر مادران هم اهدا کنند در حالی که مادران حیرت زده در بالکن ها ایستاده اند و مادران و مردمی که شاهد صحنه هستند نمی توانند مانع جاری شدن اشک خود شوند.

کریستوفر دانشجوی مهندسی که با استفاده از پهپاد عکاسی هم می کند ، گفت: ایده اهدای گل رز به مادران با پهپاد زمانی به ذهنم خطور کرد که متوجه شدم روز مادر همه مغازه ها و گل فروشی ها بسته هستند.

وی افزود: خوشحالم که توانستیم به مادران خود از طریق ایمن و بدون کمترین تماسی گل اهدا و آنان را خوشحال کنیم.

«حمد حسن » وزیر بهداشت اعلام کرد که  لبنان وارد مرحله شیوع گسترده شده و مقامات می ترسند ابتلاء مردم به کرونا در هفته های آینده فراتر از ظرفیت بیمارستان ها باشد.

" حسان دیاب" نخست وزیر لبنان شنبه شب در خصوص آخرین اقدامات برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور گفت که ارتش و دستگاه‌های امنیتی برای اجرای قرنطینه و جلوگیری از خروج شهروندان از منازل جز در موارد ضروری وارد عمل شده اند.