سیما فردوسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده ایرنا، درباره مدیریت روانی اعضای خانواده در این روزها، افزود: این فرصتی که بخاطر رعایت بهداشت و پیشگیری از کرونا پیش آمده، فرصتی است تا اعضای خانواده دور هم بنشینند، گفت و گو کنند و مهربانی بین یکدیگر را اشاعه دهند.

وی افزود: برای رسیدن به این منظور، باید از سرگرمی ها و بازی های فکری دست جمعی استفاده کنند، کتاب بخوانند و مطلب و خاطره برای هم تعریف کنند.

این روانشناس تاکید کرد: مواظب باشیم در کنار خانواده، ضمن اینکه نکات بهداشتی را به هم یادآوری می کنیم، اوقات را به منفی گرایی و ترس و اضطراب نگذرانیم و اگر هر کدام مطلب جدیدی را می شنویم با هم در میان بگذاریم و اطلاعات را مشترک کنیم تا این دوره سپری شود و شاهد شیوع کمتر آن باشیم.

اختصاص ساعاتی به درس و بازی فراموش نشود

فردوسی در ادامه این گفت وگو با تاکید بر این که باید ساعاتی را به درس فرزندان گذراند و نباید درس و مشق تعطیل شود، به والدین توصیه کرد از شبکه آموزش که در حال اطلاع رسانی است کمک بگیرند و در کنار این شبکه، ضمن اختصاص ساعاتی به این امر، درس ها را با فرزندان محصل مرور کنند.

وی درباره سرگرم کردن فرزندان در غیر ساعات درسی تصریح کرد: والدین در نظر داشته باشند از سرگرمی های مناسب با سن آنان استفاده کنند؛ این که چه بازی ها و چه وسایلی را دوست دارند؛ همچنین  فرزندان را به کارهای هنری نقاشی و کارهای دستی تشویق کنند.

فردوسی تاکید کرد: اختصاص دادن ساعتی محدود به بازی های کامپیوتری و دیجیتالی به شدت توصیه می شود نه این که فرزندان تمام وقت را صرف آن کنند. همینطور توصیه می شود بازی های جمعی و گروهی که به شکل حقیقی است و افراد را دور هم جمع می کند انجام شود.

این روانشناس متذکر شد: در این ایام از انفرادی شدن دوری کنیم و اینطور نباشد که هر کس با موبایل در گوشه ای از خانه عزلت گزینی کند.

تماشای فیلم و سریال و برنامه های طنز، پرکننده اوقات کرونایی

فردوسی در بخشی دیگر از این گفت وگو، نقش رسانه در گذران بهینه دوران خانه نشینی کرونایی را برجسته عنوان کرد و اظهار داشت: در این روزها، تلویزیون روشن و شنیدن اخبار مربوط به کرونا، وجهع مشترک همه خانه ها است، اما باید حواسمان به فرزندان باشد تا استرس به آنها منتقل نشود.

وی ادامه داد: به همین دلیل، اختصاص اوقاتی به تماشای فیلم، پویانماها و برنامه های طنز و سرگرم کننده به شدت توصیه می شود.

این مشاوره خانواده تاکید کرد: دنبال کردن دائم خبر و اخبار کرونا، ما را دچار وسواس فکری می کند. شنیدن اخبار لازم است اما تمرکز مکرر بر این مساله آزار دهنده خواهد بود.

ویروس کرونا یا کووید – ۱۹، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به ۱۱۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز روز گذشته-چهارشنبه- آخرین آمار مرتبط به ویروس کرونا را اعلام کرد و گفت: تاکنون ۹ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۳۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و ۲۹۵۹ نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

  •  
  •