اپلیکیشنی در چین طراحی شده که مدعی است به کاربر اجازه می‌دهد متوجه شود آیا در نزدیکی فردی که به کروناویروس مبتلا است، قرار دارد یا خیر؟اپلیکیشنی که مدعی است تماس با کروناویروس را تشخیص می‌دهد!به گزارش خبربانو و به نقل از سی‌نت، چین برای جلوگیری از گسترش کروناویروس، اپلیکیشنی طراحی کرده که به کاربران امکان می‌دهد تا تشخیص دهند که در معرض این ویروس قرار دارند یا خیر.

این اپلیکیشن موسوم به "ردیاب تماس نزدیک" (close contact detector)، طوری طراحی شده که خطر تماس کاربران با کروناویروس را براساس میزان نزدیکی آن‌ها با افراد مبتلا به این بیماری و یا مشکوک به ابتلا مورد بررسی قرار می‌دهد.

کاربران برای بررسی وضعیت خود، باید یک کیوآر کد را با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند "علی پی" (Alipay)، "وی‌چت" (WeChat) یا "کیوکیو" (QQ)، در تلفن همراه خود اسکن کنند. پس از ثبت اپلیکیشن در تلفن همراه، باید نام کاربر و شماره شناسایی او در آن وارد شود. هر تلفن همراه می‌تواند وضعیت سه نفر را مورد بررسی قرار دهد.



در گزارش مربوط به این اپلیکیشن، جزئیات مربوط به چگونگی عملکرد آن مشخص نشده، اما در تعریف آن آمده است که وقتی کاربر فاقد محافظت کافی باشد و در تماس نزدیک با شخصی قرار بگیرد که نشانه‌های ابتلا به کروناویروس را دارد، هشدار می‌دهد.

تعریف تماس نزدیک، شامل افرادی می‌شود که با یکدیگر همکار یا همکلاس هستند و یا در یک خانه زندگی می‌کنند. علاوه بر این، کادر پزشکی که با بیماران مبتلا به کروناویروس در تماس هستند و یا مسافرانی که حمل و نقل انبوه را تجربه می‌کنند نیز در معرض ابتلا قرار دارند.منبع: ایسنا