Gbf

پس از آنکه روستای خورشید نکا با محوریت فعالیت های کتابخانه عمومی شهید کریم بدوی توانست از بین 1419 روستا و عشایر شرکت کننده در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، حائز رتبه برتر کشور شود، اهالی روستا، عصر روز یکشنبه (98/11/27) یک دورهمی با عنوان «شونیشت فرهنگی» با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران برگزار کردند تا این موفقیت را جشن بگیرند.

اجرای برنامه هایی مانند اوسنه خوانی(خوانش داستان های قدیمی) توسط ریش سفیدان و مادران و معرفی کتاب از سوی جوانان و همچنین سفره آرایی جذاب از غذاهای محلی و صنایع دستی روستا از ویژگی های این محفل گرم روستایی بود.

آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران که جهت تقدیر از مردم روستا در این برنامه حاضر شده بود، با تبریک این موفقیت، اظهار داشت: این برنامه یکی از خاطره انگیزترین شونیشت های فرهنگی بود که طی سال های اخیر در آن شرکت کردم و از اهالی فرهنگ دوست روستا، شورا و دهیاری، کتابدار کتابخانه روستای خورشید و رئیس اداره کتابخانه های شهرستان نکا بواسطه اجرای همچین برنامه هایی که به موفقیت ملی هم انجامید، صمیمانه سپاسگزارم.

وی افزود: از اینکه یک کتابخانه توانسته وحدت، صمیمیت و درخشش روستای خورشید نکا را در عرصه ملی به نمایش بگذارد، بسیار خرسندیم و امیدواریم خورشید برای همیشه در آسمان ایران بدرخشد و کتاب همواره دلیل نورانیت و روشنایی مردم این دیار باشد.