83115237 100708984826743 1888153501003772491 N

نه از تشریفات خبری بود و نه قرار بود ربانی پاره شود و جنجالهای رسانه ای برای یک افتتاح به راه بیفتد . ساده و صمیمی در میان تمام دغدغه های برنامه های دهه مبارک فجر و تنوع مراسم معمول این روزها در مدرسه شهید معلم کلایی ساری حضور یافت . حضوری که بدون تردید کلنگ امید را در دل بچه های مستعد و توانمند ایران بر زمین کوبید .

دکتر آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران امروز بار دیگر ثابت کرد که برای رشد و توسعه ایران منتظر بخشنامه های دولتی و سازمانی نمی ماند . با تمام وجود پای تلاش دانش آموزان ایستاد و دستهایشان را به نشانه امید به آینده فشرد تا ایران مهد پرورش و تربیت کودکانی شود که قرار است خودکفایی و استقلال و خودباوری را به نمایش بگذارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران امروز بدون آنکه ربانی را پاره کند , خودباوری را در دانش آموزان مدرسه شهید معلم کلایی به بهره برداری رساند . دانش آموزانی که تمام دنیایشان خلاصه می شد در نفس نفس زدنها و اضطرابهایی که قرار بود از تلاششان دفاع کند . امروز دانش آموزان پژوهشگر شهید معلم کلایی ساری زحمات چند ماهه شان را برای یک مقام مسئول توضیح دادند و برخورد توام با مهر و تحسین دکتر ولیپور افق دیدشان را به آینده ای روشن وسعت بخشید . وسعتی که به آنها اطمینان می داد تلاش هایشان در همین مرز و بوم هم دیده می شود. وسعتی که ذوق یک افتخار را در دل خانواده این دانش آموزان حک کرد و تقدیری از جنس زلال خدمت برای معلمان و مدیر این مدرسه دولتی به همراه داشت.

شاید اگر امروز دکتر ارزو ولیپور میهمان این مدرسه پر تلاش دولتی نمی شد , لذت بهره وری از دسترنج سالها و ماهها تلاش دانش اموزان این مدرسه اینچنین بر دل نمی نشست و عدم توجه شایسته به آنها , سرانجامی همچون بیشمار دانش آموز را رقم می زد که استعدادهای بالقوه شان هرگز به فعلیت در نیامد.

دکتر ارزو ولیپور با حضور در دبستان شهید معلم کلایی از 28 طرح پژوهشی , ساخت و نمایش علمی دانش بنیان دانش آموزان این مدرسه بازدید و از نزدیک در جریان تلاش ها و نتایج علمی انها قرار گرفت. اتفاقی که به دانشمندان کوچک این مدرسه برای پیمودن مسیری که سرافرازی ایران را به انتظار می کشد , انگیزه داد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در جمع دانش آموزان , اولیا و مربیان این مدرسه با تأکید بر لزوم توجه مجموعه مدیران استان به تربیت علمی و ایجاد محرک های انگیزشی برای باروری استعدادهای این فرزندان گفت : ضرورت دارد گاهی در میان بازدیدها و حضور در همایش ها و برنامه های سازمانی , با دیدار و شنیدن تلاش های این دانش آموزان در سالی که مزین به سال رونق تولید است , امیدوار به ثمر نشستن استعدادهای بی بدیل این دانش آموزان باشیم.

دکتر آرزو ولیپور از اعلام آمادگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان برای حمایت از دانش آموزان پژوهشگر , مخترع و مبتکر استان خبر داد.

دبستان شهید معلم کلایی ساری امروز یک فجر داشت فجری که به دستان توانمند دانش اموزان مستعد , ممارست معلمان و مربیان دلسوز و عنایت ویژه یک مقام مسئول به بار نشست.

لازم به ذکر است در این بازدید راحله حاجیان مشاور امور بانوان و خانواده شهردار ساری , فلاح معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان , احمدی پارسا معاون پژوهشی آموزش و پرورش نیز دکتر آرزو ولیپور را همراهی کردند.