WhatsAppImage20200115at160757

به گزارش عطر بانو , استان مازندران در هفته ای که گذشت با تدبیر دکتر آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران میزبان یک میهمان بود . میهمانی از جنس بخش خصوصی که با خود برای استان مازندران رهاوردی به نام فرهنگ و امید به افزایش سرانه مطالعه در کشور داشت.

نام بنیاد فرهنگی آموزشی قلم چی سالهاست که بر سر زبانهاست اما شاید تا کنون کسی اینگونه وقف عام بودنش را از نزدیک لمس نکرده بود . موسسه ای که در دهه 70 فعالیت خود را اغاز کرد و هدفش گسترش دانش و اموزش بود و از سال 1384 یک عنوان وقف به کارنامه اش اضافه شد . بورسیه دانش آموزان مستعد و ساخت مدارس در مناطق محروم و سیل زده و درگیر زلزله و امروز هم افتتاح دو کتابخانه به عنوان هفتمین و هشتمین کتابخانه افتتاح شده این بنیاد در روستاهای کمتر توسعه یافته استان مازندران.

خبر افتتاح دو کتابخانه در مناطق محروم شهرستان تازه تأسیس میاندورود در میان خبرهای ناگوار روزهایی که سخت گذشت , بارقه امید و زندگی را در نسلی که رو به آینده دارد گشود . آیندگان قضاوت خواهند کرد که چند کودک که امروز در کنار بنای تازه تأسیس این کتابخانه در جوار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و رئیس بنیاد فرهنگی آموزشی قلم چی عکس یادگاری گرفتند , فردای ایران را خواهند ساخت . تاریخ قضاوت می کند که چند کودک از امروز به بهانه قدم گذاردن در محیطی که برای فردای روشن آنها بنا شد پایه های تفکر و زندگی شان را محکم می کنند . شاید هرگز در فردای این کشور میزان تأثیر این اقدام فرهنگی در رشد و تعالی دانش آموزان این روستاها ثبت نشود اما می توانیم به ثبت یک مهربانی و دستانی که از بخش خصوصی و دولتی در هم گره شد اطمینان داشته باشیم .

دکتر آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بار دیگر اثبات کرد که برای فرهنگ سازی و ساختن جامعه ارمانی اش تمامی ظرفیت ها و استعدادها را می شناسد و با فعلیت فرصت های بالقوه و مشارکت عمومی و بخش های خصوصی , تحقق وعده ها و اهدافش را دنبال می کند .

چقدر این روزها جای مدیرانی از جنس وی خالی است . مدیرانی که منتظر اعتبارات دولتی نمانند و شعار کسری منابع دولتی را ندهند . دکتر آرزو ولیپور بر تمام تفکراتی که اقداماتش را تنها معطوف به امور فرهنگی می کردند خط بطلان کشید و امروز حتی نشان داد که می توان بدون اعتبارات دولتی و با همدلی و هم افزایی پروژه های عمرانی را هم پیگیری کرد و اجر روی اجر برای توسعه استان گذاشت.

اما در این میان باید از تدبیر مرد ارشد استان نیز سخن برانیم . احمد حسین زادگان همواره با حمایت هایش از دکتر ارزو ولیپور نشان داد که روح خدمت را می شناسد و دفاع ها و تأیید هایش برای عملکرد تنها مدیرکل بانوی استان مازندران جنبه تعارفات معمول و حمایت های غیر منطقی از حضور بانوان در پست های مدیریتی را ندارد و برای مدیری که در راستای سیاست های راهبردی اش گام برمیدارد ارزش قائل است. راهبری احمد حسین زادگان استاندار مازندران باعث شد مردم امروز بیش از هر زمان  و هر کس دیگری امروز فاتح این میدان باشند . میدانی که در آن بخش خصوصی و مشارکت مردمی و بخش دولتی دور هم به ضیافتی از جنس فرهنگ و آموزش جمع شده اند.