تهران - ایرنا - معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، در پیام تسلیتی به مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نوشت: مجاهدت شهید سلیمانی، سیاست مدار و استراتژیستی که بیشترین نقش را در مبارزه با گروه‌های تکفیری و خشونت‌طلب داشت، ضامن امنیت در منطقه بود.

معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده روز شنبه در این پیام، شهادت سردار سلیمانی را ضایعه فراموش نشدنی دانست و این واقعه را به ملت بزرگ ایران، مقام رهبری و خانواده بزرگوار وی تسلیت گفت.

این معاونت افزود:‌ مجاهدت شهید سلیمانی سیاست مدار و استراتژیستی که بیشترین نقش را در مبارزه با گروههای تکفیری و خشونت طلب داشت و ضامن امنیت در منطقه بود، از او چهره ای ملی در بین آحاد مردم ترسیم کرد.

در این پیام تصریح شده است: تلاش بی وقفه شهید قاسم سلیمانی برای نابودی داعش که نماد بارز خشونت علیه زنان و باز آفرینی برده داری در قرن بیست و یکم بوده است، اینک رسواگر همه شعارها و ادعاهای قاتلان او در حمایت از حقوق زنان است.

معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: شهادت این فرزند ایران نه تنها پاداش یک عمر مجاهدتش برای سرافرازی ایران و اسلام عزیز است بلکه تا ابد شاخص راستی آزمایی ادعاهای طرفداران حقوق بشر و حقوق زنان خواهد بود. چرا که داعش دست پرورده دولت های اسراییل و آمریکا و دولت آمریکا قاتل سردار قاسم سلیمانی است. 

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد جمعه 13 دی ماه در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

رهبر معظم انقلاب همچنین در حکمی سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی را به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.