WhatsAppImage20200104at121923

 کتابخانه های عمومی مازندران تا 19 دی میزبان محفل خوانش کتاب حاج قاسم هستند.

 به مناسبت شهادت فرمانده سپاه قدس، سردار عظیم الشأن اسلام، حاج قاسم سلیمانی، کتابداران در کتابخانه های عمومی مازندران با اجرای طرح ویژه ای با عنوان «محفل خوانش کتاب حاج قاسم» یاد و نام و راه او را گرامی می دارند و در راستای شناساندن شخصیت، سیره و زندگی این سردار شهید و ترویج فرهنگ مقاومت فعالیت خواهند کرد.

در این طرح، کتاب «حاج قاسم» (جستاری در خاطرات حاج قاسم سلیمانی) هفدهمین اثر از مجموعه کتاب‌های «یاران ناب» نوشته علی‌اکبر مزدآبادی است که توسط انتشارات یا زهرا منتشر شده است. این کتاب مجموعه‌ای است از زندگینامه خودنوشت شهید سردار قاسم سلیمانی، فعالیت‌های او در دوران جنگ، سخنرانی‌ها و خاطرات او در برخی از عملیات‌ها.

در کتاب «حاج قاسم» یکی از مقالات خارجی که درباره سردار شهید سلیمانی که توسط یکی از پژوهشکده‌های سیاسی آمریکا منتشر شده، ترجمه و آورده شده است.

همچنین کتاب دیگر این طرح با عنوان «بچه‌های حاج قاسم» نوشته افسر فاضلی‌شهربابکی است که توسط نشر  فاتحان منتشر شده است. این کتاب شرحی از زندگی سردار حسین معروفی، کم‌سن‌ترین فرمانده گردان لشکر ۴۱ ثارالله در طول دوران دفاع مقدس به روایت شهید سردار سلیمانی است.

این طرح از 14 تا 19 دی در کتابخانه های عمومی مازندران در قالب خوانش و جمع خوانی کتاب اجرا می گردد.