157268550873941500

معصومه ابتکار، روز شنبه به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایران در دومین پویش ملی ارتقاء نشاط و سلامت زنان، با بیان اینکه همه زنان بایستی سواد حرکتی داشته باشند، اظهار داشت: همه اطلاعات علمی حاکی از این است که هر چقدر آموزش سواد حرکتی و ورزشی بیشتر باشد، می‌توان سبک زندگی بهتری برای آحاد جامعه بویژه بانوان متصور بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد: زنگ ورزش و تربیت بدنی به دلایلی در سال‌های قبل از مقطع ابتدایی حذف شده بود با توجه به تأکید دولت تدبیر و امید و بهبود و ارتقاء وضعیت روحی و جسمی بانوان، درس تربیت بدنی و آموزش هزاران معلم به مقطع ابتدایی بازگشت.

دکتر ابتکار با تأکید بر مناسب‌سازی مدارس کشور برای دختران و ورزش و نشاط آنان، گفت: مناسب‌سازی فضای مدارس به منظور بهره‌مندی دختران از آفتاب مؤثر است و در این زمینه همچنین ۸ پارک ویژه بانوان در تهران ایجاد شده است و در این خصوص مسأله تفکیک زن و مرد مطرح نیست، بلکه چنین پارک‌هایی برای این است که فضای مناسبی برای بانوان فراهم شود تا بتوانند از آفتاب بیشتری استفاده کنند و این موضوع در رفع پوکی استخوان و نشاط دختران و بانوان بسیار مؤثر است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: از همه شهرداری‌های کشور دعوت می‌کنم که در زمینه ایجاد فضای مناسب برای ورزش بانوان پیشگام باشند و برنامه‌ریزی برای پیاده‌روی خانوادگی را توسعه دهند.

دکتر ابتکار خاطر نشان کرد: در خصوصی‌سازی فضاهای ورزشی نباید سهم زنان فراموش شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه آگاهی‌های عمومی در موضوع سلامت روح و جسم، ابزار مؤثری است که افراد در برابر آسیب‌ها مصونیت پیدا می‌کنند، گفت: امروز محافظت از جوانان و آحاد مردم به واسطه آموزش، دانش و آگاهی ایجاد می‌شود.

دکتر ابتکار اضافه کرد: آموزش سواد حرکتی از دوره کودکی لازم است و مراقبت در برابر آسیب‌ها در همه سنین اهمیت دارد. فرد باید ویژگی‌های جسمی و روحی خود را به خوبی بشناسد، تا بتواند در برابر آسیب‌ها به خوبی از آن مراقبت کند و سلامت روان در گرو شناخت صحیح از ویژگی‌های روحی است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین توجه به ورزش‌های ذهنی را در مقابل زوال عقل مؤثر توصیف کرد و گفت: عبادت را می‌توان به عنوان بخشی از ورزش روح دانست و نیکوکاری و بخشندگی روح انسان را قوی‌تر کرده و به تبع آن جسم و روح سالم‌تر و بهتر عمل می‌کند.

دکتر ابتکار خاطر نشان کرد: با ناآگاهی و مقاومت در مقابل برخورداری از علم و آگاهی صحیح از جسم نمی‌توانیم در مقابل هجمه‌هایی که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی وجود دارد از جسم و روح خود محافظت کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به مناسبت هفته سلامت بانوان ایران با حضور در بوستان لاله تهران همراه با بانوان حاضر در این استان به پیاده‌روی پرداخت.