156674826

پارک علم و فناوری به عنوان نهاد متولی شرکت های دانش بنیان و افراد فناور بر اساس امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دارد از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند.  

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم به صورت مستمر ارزیابی از شرکت های دانش بنیان در هر استان را انجام می دهد و در آخرین ارزیابی این معاونت ، ۷۵ شرکت دانش بنیان در استان مازندران فعالیت دارند که مدیران عامل حدود ۱۰ شرکت زن هستند.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری مازندران روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : مازندران ۷۵ شرکت دانش بنیان دارد که از این تعداد مدیران عامل حدود ۱۰ شرکت زن هستند.

مجید الیاسی افزود : نیمی از این شرکت های دانش بنیان در فضای پارک علم و فناوری مستقر هستند.  

وی که از سه سال قبل به عنوان معاون فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری مازندران فعالیت می کند، گفت : در آن زمان و سال اول فعالیتم به عنوان معاون پارک فناوری مازندران تنها دو یا سه زن به عنوان مدیر عامل شرکت های دانش بنیان فعالیت می کردند و اکنون به این رقم به حدود ۱۰ نفر افزایش یافته است.  

معاون پارک علم و فناوری مازندران حوزه ماموریت و فعالیت شرکت های دانش بنیان را در عرصه های کشاورزی، شیلات، صنایع دستی، فنی و مهندسی و آی تی عنوان کرد و افزود : شرکت های دانش بنیان که زنان مدیریت آنها را برعهده دارند خوشبختانه در تمامی این حوزه ها فعالیت می کنند و خود را به یک یا دو بخش محدود نکرده اند.

وی توضیح داد : علاوه بر شرکت های دانش بنیان، افراد علاقه مند که شخصا کارهای فناورانه انجام می دهند و دوره رشد را گذرانده اند از حمایت های مجموعه پارک علم و فناوری مازندران برخوردار هستند.

الیاسی این حمایت ها را شامل در اختیار گذاشتن فضا و امکانات تلفن و اینترنت، مشاوره های رایگان حقوقی و کسب  و کار برای این افراد عنوان کرد و ادامه داد : زنان مازندران در این زمینه نیز فعالیت های خوبی دارند به طوری که حدود پنج زن فناور بدین صورت در عرصه های مختلف در حال پردازش ایده و تولید محصولات خود می باشند.  

وی همچنین از فعال بودن زنان مازندران در عرصه ارائه ایده های فناورانه به عنوان بخش دیگری از موفقیت های این قشر ذکر کرد و گفت : در حال حاضر ۳۵ طرح در سامانه جذب و پذیرش پارک علم و فناوری استان ثبت شد که از این تعداد هشت طرح مربوط به بانوان است.  

زنان مازندران علاوه بر اینکه در عرصه اشتغال و فعالیت فناورانه پرفروغ هستند در دیگر عرصه ها از جمله کسب و کار اینترنتی نیز تاکنون خوب درخشیدند و فعال تر از مردان هستند.  

مدیرکل ارتباطات مازندران  اخیرا با اعلام این که زنان این استان در زمینه کسب و کار اینترنتی و به کارگیری اپلیکیشن های اینترنتی فعالتر از مردان هستند، گفت: زنان مازندرانی ۱۷ درصد بیشتر از مردان در این فضا حضور دارند و از آن استفاده می کنند.
وی افزود: زنان مازندرانی یاد گرفته اند که محصولات تولیدی خود را اعم از صنایع دستی تا محصولات کشاورزی و باغی با راه اندازی کسب و کار اینترنتی به مشتری ها عرضه کنند.