به‌گزارش ایلنا، جمیله کریمی در مراسم مجمع عمومی‌جمعیت زنان مسلمان نواندیش فارس با بیان اینکه جامعه امروز فاقد راهبردی مشخص برای طی مسیر ناهموار راهیابی زنان در اداره کشور است، گفت: زنان جامعه به‌عنوان یک شهروند برای اصلاح یا تغییر قوانینی که با نیازهای زیستی آنها مرتبط است، رنج می‌برند.

وی افزود: در هر انتخاباتی شعارهایی داده می‌شود که در هنگام رسیدن به قدرت‌ ابتر می‌ماند.

کریمی تصریح کرد: اگرچه عده‌ای در درون حاکمیت خواسته یا ناخواسته به جامعه القا می‌کنند نظام اصلاح‌پذیر نیست و به شکاف بین مردم و حاکمیت دامن می‌زنند اما باید پذیرفت که این افراد موجبات نارضایتی بخشی از مردم را فراهم می‌کنند.

به گفته کریمی در شرایط فعلی نیاز است تا نظام بدون در نظر گرفتن دیدگاه‌های سیاسی تدبیری کند تا همدلی ایجاد شود.

وی با تاکید بر ضرورت گفت و گوی ملی تصریح کرد: بی‌اعتنایی به گفت‌وگوی ملی باعث می‌شود شکاف عمیق‌تر شود و ناامیدی رخنه کند و زمینه سواستفاده دشمنان را فراهم می‌آورد و در نبود نیروهای صادق عده‌ای فرصت‌طلب را میدان‌دار سوءاستفاده از بی‌تدبیری برخی مسئولان می‌کند که به غارت بیت‌المال می‌پردازند.

کریمی ادامه داد: خط قرمز همه ما باید منافع ملی و حفظ تمامیت ارضی باشد.

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش فارس با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از راهکارهای دستیابی به اهداف ملی است افزود: دو قطبی کردن فضا به صورتی که رقبا گمان کنند با حذف هم می‌توانند بقای خود را حفظ کنند خطرناک است؛ در این صورت مردم روحیه محافظه‌کاری می‌گیرند و کنار می‌کشند.

وی ادامه داد: اگر موازنه قدرت در مجلس برقرار باشد، قوانین تدوین یا اصلاح‌شده با ایجاد موازنه می‌تواند دست بالا را در برقراری عدالت جنسیتی داشته باشد.

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش منطقه فارس همچنین با تاکید بررسالت تاریخی حاکمیت و جامعه زنان ادامه داد: برای پاسخ به این سوالات نیازمند رویکردی نظام مند در حوزه زنان در جامعه هستیم.

کریمی با اشاره به نیازامروز جامعه زنان برای ائتلاف فراجناحی وگفتمان واحد در جامعه زنان گفت:باید از فعالیت های پراکنده وجزیره ای پرهیز کرد.ائتلاف فراجناحی و ساختارفرا قوه ای در کناریکدیگر می تواند فضای تعاملات و تبادل نظرها برای سیاست گذاری کلان کشور را به وجود آورد.