به گزارش خبرنگار مهر، فروغ‌الزمان تجلی‌تهرانی ظهر یکشنبه در همایش زنان ایثارگر که در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، با بیان اینکه زنان جزو اقشاری از جامعه هستند که در همه صحنه‌ها حضوری موثر و به‌موقع داشته‌اند، افزود: این حضور باعث شده دشمن به دنبال خارج کردن زنان از صحنه‌های مختلف باشد.

وی با تاکید بر اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی، زنان بزرگ و قهرمانی بودند که به واسطه حضور پررنگ در صحنه‌های مختلف، تصمیمات مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی گرفته شد، تصریح کرد: با توجه به اقداماتی که زنان در طول انقلاب انجام داده‌اند، دشمن تلاش می‌کند این قشر را از حضور در صحنه‌های مختلف بازدارد.

این مبارز دوران انقلاب اسلامی از حضرت فاطمه (س) به عنوان بزرگ‌ترین حامی اسلام و مدافع ولایت بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) یاد کرد و گفت: علاوه بر این، حضرت زینب (س) نیز پیام قیام کربلا را در تاریخ طنین‌انداز کردند.

تجلی‌تهرانی با اشاره به نقش زنان در دوران هشت سال دفاع‌مقدس، ادامه داد: بی‌شک مرور تاریخ دوران دفاع‌مقدس و جنگ تحمیلی، حاکی از این است که زنان با حمایت‌های روانی و عملکردی که در پشت جبهه داشتند، نقش ارزشمند خود را در دورانی که همه دنیا علیه ایران اسلامی تجهیز شده بود، به خوبی ایفا کردند.

وی با تاکید بر اینکه سرپا ماندن جامعه در گرو حفظ زنان مجاهد، عفیف و انقلابی است، اظهار کرد: زنان می‌توانند با تربیت فرزندانی ولایت‌مدار و پایبند به ارزش‌های اسلامی، سهم ارزنده‌ای در پاسداری از خون شهدایی داشته باشند که برای حفظ این انقلاب بر زمین ریخته شده است.

سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در ادامه این مراسم با یادآوری اینکه در طول هشت سال دفاع‌مقدس، زنان خالق صحنه‌های بی‌نظیری بودند، خاطرنشان کرد: بدون شک، بانوان زنجانی مدال افتخار مبارزه علیه رژیم ستمشاهی را برسینه دارند.