IMG20190905WA0031

 نشست بصیرت عاشورایی در موکب کتاب حسینی با حضور آیت الله معلمی، عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

در دومین روز برپایی موکب کتاب حسینی که با حضور آیت الله معلمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائمشهر، عباسعلی رضایی، فرماندار ساری، علیرضا شریعت، فرماندار محمودآباد و عباس زارع، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به میزبانی آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همراه بود، نشست بصیرت عاشورایی با سخنرانی آیت الله معلمی برگزار شد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در این نشست با  قدردانی از اقدام ابتکاری اداره کل کتابخانه های عمومی در برپایی موکب کتاب حسینی، اظهار داشت: ماه محرم و صفر هر ساله فرصت مغتنمی برای بازخوانی و بازنگری حادثه عاشورا و درک پیام نهضت امام حسین(ع) است و هر کسی که برای تحقق این امر تلاش کند، اقدام شایسته تقدیری انجام داده است.

وی افزود: به حادثه عاشورا از لحاظ شعر و ادب بسیار پرداخته شده است اما در کنار ابعاد عاطفی و وقایع تاریخی، بررسی ریشه های وقوع این حادثه و چگونگی انحراف جامعه اسلامی در مدت کمتر از پنجاه سال پس از پیامبر، بسیار ضرورت دارد.

آیت الله معلمی با ارائه تحلیلی از وقایع صورت گرفته پس از رحلت پیامبر تا واقعه عاشورا، اذعان داشت: اگر مردم ما می خواهند به بصیرت دست یابند و از تاریخ عبرت بگیرند باید مطالعه کتاب های گوناگون و معتبر را در دستور کار خود قرار دهند و دستگاه های مسئول و افراد دارای نفوذ اجتماعی برای معرفی این کتاب ها برنامه داشته باشند.

گفتنی است در روز دوم موکب کتاب حسینی، برای حاضرین در موکب، کتاب هایی مطابق موضوع مورد درخواست آنها، معرفی گردید.

این موکب روزهای جمعه و شنبه، 15 و 16 شهریور هم  از ساعت 16 الی 19 در میدان امام حسین(ع)، ورودی بوستان ولایت برپا خواهد بود.