13951027001485 Test PhotoHgif
امروزه زنان حرف های زیادی در عرصه های مختلف داشته و حضور بسزایی در جامعه دارند و در زمینه های مختلف پیشرفت زیادی کرده اند که سبب سر بلندی این کشور شده است.

به گزارش عصر بانوان ،نرگس حشمتی ، یک فعال فرهنگی, اجتماعی,سیاسی در  گردهمایی جمعیت زنان مسلمان نواندیش ساری و جمعی از نخبگان فرهنگی، که به مناسب گرامیداشت مقام معلم برگزار شد،ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری, به جمله معروفی از شهید رجایی اشاره داشت : معلمی شغل نیست، بلکه ذوق است و هنر، ایثار است و فداکاری,اگر به دیده ی شغل مینگری, رهایش ساز و چنانچه به دیده ی عشق, برتو مبارکباد. معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است.
حشمتی با بیان اینکه امروزه دیگر آموزش مانند گذشته یکطرفه و فقط از جانب معلم نیست افزود:اینطور نیست که  دانش آموز بنشیند و معلم متکلم الوحده باشد. امروزه قرار نیست معلم فقط یاد دهد، بلکه باید در همان حال یاد بگیرد و قرار نیست فقط بفهماند، باید خودش هم بفهمد،یعنی فهمیدن همراه با فهماندن و حتی مفهوم شدن.

این روانشناس با تاکید بر اینکه یاد دادن همواره با یاد گرفتن باید همراه باشد گفت : امروزه دیگر صحبت انتقال اندیشه و یا اندیشه وارداتی نیست، این که به طور مثال ؛ ما از فیثاغورث ،انیشتن ، بوعلی و نیوتن و.... بگوییم . بلکه باید اندیشه های آنان را در جامعه عنوان و به تولید اندیشه بپردازیم.

وی ادامه داد:یک روز چین به دور خود حصار و دیواری گرفته بود به نام دیوار چین، برای اینکه فکر می کرد مفهوم استقلال دیوار به دور خود گرفتن است ،در حالی که مفهوم استقلال در جامعه امروز ما ارتباط و گفتگو است تا بتوانیم انقلاب خود را صادر کنیم . وی بیان داشت: باید با جامعه و با مردم جهان و جهانیان ارتباط, ان هم ارتباط درست و منطقی برقرار کنیم .

حشمتی گفت : معلم امروزه نه تنها نباید مشکل دانش آموزان را حل نکند ،بلکه باید برای دانش آموز مشکل بسازد تا مهارت حل مساله را به دانش آموز یاد بدهد وبا به چالش انداختن دانش آموز از او انسانی ماهر بسازد.

این روانشناس ادامه داد:قرار نیست مساله توسط معلمان حل شود،، باید مساله ایجاد شود و دانش آموز با تولید اندیشه و با تراورش فکر بتواند در حل مساله گشایش داشته باشد. وی با اظهار تاسف به غفلت جامعه نسبت به مدرسه و علم خاطر نشان کرد: متاسفانه چوب غفلت جامعه همواره شیبش به سوی مدرسه و معلم است ،در حالی که ما باد نکاشته ایم تا طوفان درو کنییم.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه هیچ معلمی نبوده که در گمراهی دانش آموز نقش داشته باشد بیان داشت : معلم تعلیم می دهد و تربیت می کند،البته نقش اساسی آموزش در مدرسه است، مکملش در خانواده و نقش اصلی تربیت در خانواده  و مکملش در مدرسه است. وی تعلیم و تربیت را کاری بس دشوار در جامعه کنونی عنوان کرد و گفت :اهمیت هر کارى را باید با نقش و ارزش آن سنجید. اهمیت کار تعلیم و تربیت و معلمى به اندازه اى است که ساختن و هدایت یک فرد به مضمون ایه ۳۲ سوره ی مبارکه مایده, مساوى با زنده کردن همه ی افراد جامعه است.

حشمتی افزود:شخصیت و تعادل روانی معلم بیش از سایر طبقات اجتماع موردنظر ماست. زیرا معلم به عنوان الگو می تواند در دانش آموزان واکنش های مثبت و سازنده و یا حتی واکنش های منفی ایجاد کند.

این روانشناس هسته اصلی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را در آموزش و پرورش دانست و خاطر نشان کرد: همه معلمین باید در حد متعارف, روانشناسی بدانند همچنین معلمان باید روانشناسی تربیتی را دانسته و با استفاده از این روش، تعامل خوبی را با دانش‌آموزان داشته باشند.

 وی با تأکید بر نقش معلمان در ارتقاء عرصه‌های گوناگون در کشور اظهار داشت: تربیت اندیشه دانش‌آموزان امروز بر عهده معلمان است و از این جهت معلمان باید از بهداشت روان برخوردار باشند.برای اینکار نبابد حقی از معلم ضایع گردد.

حشمتی در ادامه با ابراز خرسندی از حضور ماه سلطان کاشی ٰ دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش مازندران در عرصه انتخابات شورای شهرساری ،‌از او بعنوان فردی فرهیخته ، بانویی توانمند و مهم تر از همه چهره ای اخلاق مدارنام برد و گفت : استان ما زنان شجاع و دلیر و در عرصه مدیریت مدیران لایق ، متخصص و متعهدی دارد .

وی افزود:دیدگاه هایمان را نسبت به حضور زنان در مدیریت شهری تغییر دهیم و فرصت نقش آفرینی به آنان را با حمایت های خود اعطا کنیم تا بتوانیم عملکردشان را در شرایط برابر مورد قضاوت قراردهیم. حشمتی ادامه داد:تصمیم گیری در قالب طرح، لوایح و آیین نامه های شهری نیازمند بررسی نیازهای شهروندان است زیراشهرومدیریت شهری باحضورشهروندمعناپیداخواهدکرد که بخش گسترده ای از این شهروندان را زنان تشکیل می دهند.

این فعال فرهنگی خاطر نشان کرد :امروزه زنان حرف های زیادی در عرصه های مختلف داشته و حضور بسزایی در جامعه دارند و در زمینه های مختلف پیشرفت زیادی کرده اند که سبب سر بلندی این کشور شده است.

وی در پایان گفت: بهره گیری از دیدگاه های زنان که همراه با حس مسئولیت پذیری بیشتری است می توان در توسعه شهری، رشد اقتصادی و رفاه شهروندان تغییرات چشمگیری را مشاهده کرد، که این تغییرات براساس عملکرد، تخصص و توانمندی زمینه ساز تغییر دیدگاه مردانه خواهد شد.